Coraz więcej firm decyduje się na założenie sklepu internetowego. Nic dziwnego skoro zakupy online cieszą się coraz większą popularnością, a wraz ze wzrostem liczby klientów wzrastają zyski. Z badań ekspertów z firmy Sociomantic Labs wynika, że wartość polskiego rynku e-commerce osiągnęła w roku 2016 szacowaną wartość 35 mld złotych. Działanie w branży e-commerce przynosi wiele korzyści właścicielom, ale od czego tak naprawdę zacząć?
Co sprzedawać w Internecie?
Takie pytania zadaje każdy, kto zdecydował się na prowadzenie e-sklepu, dlatego warto zapoznać się z wszelkimi statystykami dotyczącymi sprzedaży w Internecie. Jeśli chcesz spróbować swoich sił w branży e-commerce, a nie masz własnego pomysłu, to najlepiej sprzedawać to, co sprzedaje się najlepiej!
Statystyki – co opłaca się sprzedawać w internecie?
Według raportu „E-commerce w Polsce Gemius dla e-Commerce Polska” najlepiej sprzedającymi się asortymentami w sieci są:
- Odzież, dodatki i akcesoria: 72%
- Książki, płyty, filmy: 68%
- Telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM: 56%
- Sprzęt RTV/AGD: 55%
- Bilety do kina / teatru: 54%
- Kosmetyki / perfumy: 51%
- Obuwie: 49%
- Sprzęt komputerowy: 48%
- Odzież sportowa: 46%
- Podróże, rezerwacja: 42%
- Artykuły dziecięce, zabawki: 41%
- Samochody i części samochodowe: 39%
- Biżuteria: 35%
- Oprogramowanie komputerowe: 33%
- Gry komputerowe: 38%
- Meble i wystrój wnętrz: 37%
- Multimedia (aplikacje, e-booki, itp.): 35%
- Produkty farmaceutyczne: 31%
- Produkty spożywcze: 23%
- Ubezpieczenia: 20%
- Materiały budowlane i wykończeniowe: 19%
- Artykuły dla kolekcjonerów: 18%.
Wyniki popularności sprzedaży w sieci
Wyniki badań pokazują, że największą popularnością wśród kupujących przez internet cieszą się odzież, dodatki i akcesoria. Deklaracje respondentów uczestniczących w badaniu Gemius pokazują, że kupujący wydają średnio 83zł miesięcznie na ten rodzaj asortymentu. Z czego może to wynikać? Przede wszystkim cena, wygoda i łatwość robienia zakupów.
Sklepy internetowe są dostępne dla klientów przez całą dobę – kupujesz kiedy chcesz! Można wybierać z ogromnej ilości marek, często niedostępnych w sklepach stacjonarnych. Natomiast brak możliwości obejrzenia i przymierzenia ubrań najczęściej jest równoważony bezpłatnym zwrotem zakupionego towaru. Zachęca to potencjalnych klientów do zakupów bez większego ryzyka. Handlowanie popularnymi artykułami może przynieść wysokie zyski ze sprzedaży, jednak należy mieć na uwadze, że wiąże się to również z nasiloną konkurencją. Dlatego warto też oprócz dobrego pomysłu na asortyment, skupić się na wizualnym wyglądzie e-sklepu, reklamie, pozycjonowaniu i jak najskuteczniejszym przyciąganiu klientów.
Sklepy internetowe dają dużo możliwości w wyborze sprzedawanych produktów, jak i docelowych grup klientów. Sprawdzają się zarówno sklepy oferujące najbardziej popularne towary dla przeciętnych nabywców, a także coraz bardziej opłacalne zaczynając być e-sklepy z wąskich branż, ściśle zaspokajające określone potrzeby wybranej grupy odbiorców. Dlatego też coraz lepiej w sieci sprzedają się takie produkty jak: dobra luksusowe, produkty handmade, kosmetyki naturalne, zdrowa żywność czy specjalistyczne urządzenia i sprzęt.