Po pięciu latach obecności Magento 2 na rynku, jego poprzednia wersja, czyli Magento 1 zakończyło swoje wsparcie 30 czerwca 2020 roku. Czy znasz powody, dla których zakończono wsparcie? Dlaczego migracja do najnowszej wersji jest tak ważna? Co oznacza brak wsparcia dla Magento 1 dla jego użytkowników? Jeśli jesteś ciekaw odpowiedzi i korzyści z migracji na nowszą wersję, zapraszamy do lektury poniższego artykułu.
Brak wsparcia dla Magento 1 – co to oznacza?
Od 30 czerwca 2020 roku sklep na Magento 1 nie jest już wspierany, a prowadzenie go będzie wiązało się z ogromnym ryzykiem. CMS bez supportu jest podatny na luki w zabezpieczeniach, dlatego sklepy internetowe będą narażone na ryzyko włamania i kradzieży poufnych danych klientów.
Po zakończeniu wsparcia, Magento przestało wydawać poprawki bezpieczeństwa dla tej wersji, a więc wszelkie luki w zabezpieczeniach nie są już wykrywane i żadne nie są też usuwane. Podobnie jest ze wsparciem dla deweloperów i sprzedawców. Wszelkie problemy techniczne związane z witryną są trudniejsze do rozwiązania, co z pewnością odczują Twoi klienci, dlatego ważne, by mieć zaufanego doradcę lub przejść na Magento 2.
Migracja do Magento 2 – dlaczego warto?
Magento 2 zawiera funkcje, które sprawiają, że jest lepszą platformą od poprzednika. W porównaniu z przestarzałą wersją zawiera cechy,które mogą znacząco wpłynąć na rozwój Twojej firmy w przyszłości. Jakie zalety niesie ze sobą przejście na sklep na Magento 2?
Lepsza wydajność i skalowalność
Magento 2 będzie działać zdecydowanie szybciej niż poprzednik. Szybsza prędkość witryny zachęca do większej sprzedaży i zwiększa optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarek. Oznacza to, że sklep na Magento 2 ma możliwość znacznie większej obsługi zamówień w porównaniu z Magento 1, co powinno być głównym powodem migracji.
Usprawniony proces transakcji
W Magento 2 proces realizacji zamówienia jest usprawniony, dzięki czemu klienci mogą łatwiej i szybciej przejść do koszyka. Mniej kroków i mniej informacji o kliencie skróciło czas realizacji, co zmniejsza liczbę porzuconych koszyków i zwiększa konwersję. Klient w kasie, wprowadzając adres e-mail, ma możliwość szybszej płatności, jeśli pasuje do istniejącego klienta. Dodatkowo, goście mogą założyć konto jednym kliknięciem na stronie.
Bardziej przyjazny dla urządzeń mobilnych
Urządzenia mobilne to klucz do sukcesu, dlatego zespół Magento uczynił responsywność mobilną priorytetem w podstawowej wersji oprogramowania. Nowe, responsywnie zaprojektowane motywy, zintegrowane wideo i łatwiejsza płatność ułatwi klientom zakupy, co zachęci do powrotu. Dodatkową korzyścią jest możliwość zarządzania swoim sklepem na ekranach dotykowych, dzięki czemu mamy dostęp do panelu administracyjnego praktycznie z każdego miejsca.
Moglibyśmy dalej wymieniać powody, dla których Magento 2 sprawi, że Twój sklep rozwinie skrzydła. Pamiętaj, że aktualizacja Magento jest nieunikniona, dlatego nie zwlekaj z migracją – lepiej rozpocząć działania, jak najszybciej.