Platforma Magento to jedno z najbardziej wszechstronnych i szeroko stosowanych rozwiązań e-commerce. Zaawansowane funkcjonalności, możliwości dostosowania witryny i mnóstwo dostępnych rozszerzeń są potwierdzeniem tego, że Magento zasługuje na swoją opinię.
Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na tę platformę i to właśnie na niej opiera swój sklep internetowy. Na rynku funkcjonuje wiele programistów i agencji, którzy specjalizują się w tej dziedzinie, jednak jak spośród nich wybrać właściwego wykonawcę? Poniżej przedstawiamy kilka kluczowych wskazówek.
Określ swoje potrzeby
Zanim skontaktujesz się z potencjalną agencją, musisz zrozumieć własne wymagania. Dokładnie sprecyzuj podstawową koncepcję swojego sklepu, asortymentu produktów oraz potrzeb klientów. Twoje wymagania twórz na podstawie niezbędnych danych i wraz z nimi przekaż agencji jasną wizję sklepu, którego potrzebujesz.
Sprawdź ofertę cenową
Wybór agencji Magento w większej mierze sprowadza się do pieniędzy, biorąc pod uwagę budżet wymagany do stworzenia sklepu internetowego. W przypadku każdej firmy ważne jest, by zapytać o dokładne pozycje kosztorysu, dostępność pakietów, rabatów i sposobu rozliczania się za wykonaną pracę. Sprawdź też dostępność pomocy technicznej i jej kosztów oraz dodatkowych kosztów utrzymania i wprowadzania nowych funkcjonalności. Tworząc niewielki sklep internetowy Magento z pewnością nie będziesz posiadać ogromnego budżetu, dlatego nie warto kierować swoich zapytań do znanych marek, które obsługują największe brandy.
Oczekuj jasnej komunikacji
Dla wielu właścicieli sklepów niektóre aspekty pracy podczas tworzenia sklepu mogą być nowe, dlatego często też niejasne. Sposób, w jaki agencja Magento będzie się z Tobą komunikować na temat projektu jest więc szczególnie ważny. Otwarta i jasna komunikacja powinna być najważniejszym elementem, który umożliwi osiągnięcie założonych celów i zapewnienie wysokiej jakości projektu zgodnego z zamówieniem. Dowiedz się, czy w agencji klienci posiadają dedykowanych project managerów i czy będą jasno informować Cię o poszczególnych etapach projektu. Transparentne przekazywanie informacji, zwłaszcza w nagłych wypadkach, jest kluczowe, dlatego masz prawo wymagać tego od wykonawcy.
Zweryfikuj doświadczenie firmy
Na samym końcu – doświadczenie firmy, jednak nie jest to wcale najmniej ważna kwestia. W tym przypadku doświadczenie to priorytet, dlatego agencja wykonująca sklep internetowy Magento powinna mieć już za sobą kilka projektów, by mogła sprostać kolejnym zadaniom. Im większe doświadczenie, tym bardziej kompetentna firma i zdolności do wykonywania zawiłych projektów. Sprawdź opinię i recenzje klientów oraz dowiedz się o certyfikacjach, które konkretna firma posiada. Podczas rozmowy zapytaj również o liczbę deweloperów – 2 lub 3 specjalistów to zdecydowanie za mało, by sprostać oczekiwaniom Twojego projektu, jeśli w międzyczasie trwa praca nad innymi.
Decydując się na wybór firmy deweloperskiej Magento masz wiele opcji do wyboru. Sprecyzuj swoje potrzeby i w pełni określ możliwości, by wybrać najlepszy wariant do stworzenia i rozwijania firmy.
Chcesz dowiedzieć się więcej o najnowszej wersji Magento? Sprawdź ten artykuł: