Coraz więcej firm decyduje się na założenie sklepu internetowego. Pomysł zdecydowanie trafny, obserwując stale zwiększającą się liczbę internautów, którzy decydują się na zakupy w sieci. Jednak większa liczba klientów, to także większa liczba sklepów, a co za tym idzie – większa konkurencja. Dlatego przystępne ceny czy częste promocje nie zawsze wystarczają. Zatem jak przyciągnąć do siebie kupujących? Jak rozkręcić i zwiększyć swoją sprzedaż? Takie pytania zadaje każdy, kto zdecydował się na prowadzenie e-commerce.
Sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie
Wpływ SEO na wzrost sprzedaży
Potencjalni klienci, aby mogli dokonać zakupu w e-sklepie najpierw muszą do niego trafić. Pozycjonowanie odgrywa w tym dużą rolę, a nie od dziś wiadomo, że pierwsza, góra druga strona wyników wyszukiwania ma dla klientów największe znaczenie. Dlatego im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większy będzie ruch organiczny co powinno przełożyć się na wzrost zamówień.
Trzeba pamiętać, żeby nie skupiać się na pozycjonowaniu tylko głównych fraz. Często sukcesem może okazać się zwrócenie uwagi na szczegóły, co pozwoli klientom na precyzyjne wyszukiwanie produktu.
Unikalne opisy produktów
Warto poświęcić więcej czasu na stworzenie nieprzeciętnych opisów produktów, bogatych w treść, zachęcających i korzystnych dla potencjalnych klientów. Jakie najważniejsze cechy powinny posiadać?
Przejrzysty i jednolity schemat opisów – każdy opis jest tworzony według konkretnego wzorca. Ułatwia to klientowi odnalezienie najważniejszych informacji o produkcie, zwłaszcza gdy sklep posiada duży asortyment. Wpływa także na estetyczny wygląd strony.
- Przejrzysty i jednolity schemat opisów – każdy opis jest tworzony według konkretnego wzorca. Ułatwia to klientowi odnalezienie najważniejszych informacji o produkcie, zwłaszcza gdy sklep posiada duży asortyment. Wpływa także na estetyczny wygląd strony.
- Zdjęcie produktu – to jedyna możliwość, aby kupujący mógł zobaczyć, jak wygląda towar. Dlatego fotografie produktów powinny być wyraźne i starannie wykonane.
- Content marketing, czyli tzw. marketing treści – dodanie do opisu ciekawej grafiki pozytywnie wpłynie na sprzedaż. Liczy się pomysł, który zainteresuje klientów.
- Recenzje produktów – dzięki nim, oferta sklepu staje się bardziej wiarygodna. Opinia klientów, którzy już nabyli dany produkt, może upewnić potencjalnych kupujących, że opis produktu jest zgodny z rzeczywistością i tym samym zachęcić ich do jego nabycia!
Skuteczne techniki sprzedażowe
Mowa tutaj o zabiegach takich jak cross-selling i up-selling, które zachęcają klientów do wydawania więcej, a więc zwiększają sprzedaż! Cross sell to metoda polegająca na oferowaniu kupującym dodatkowych produktów, które są powiązane z tymi znajdującymi się już w koszyku. Up sell to natomiast proponowanie droższego, ale zarazem bardziej komfortowego rozwiązania niż to, którym klient jest zainteresowany.
Dobry kontakt z klientem
Odpowiednia relacja i otwartość e-sklepu wobec klientów to bezsprzecznie jeden z ważniejszych elementów, prowadzących do sukcesu sklepu internetowego. Istotne jest poczucie bezpieczeństwa kupujących i ich zaufanie, zwłaszcza gdy jest to powiązane z procesem zamówienia produktu. Elementy budujące zaufanie do sprzedawcy internetowego i rzetelność e-sklepu zadecydują, czy internauta dokona zakupu czy też z niego zrezygnuje. Nie można pominąć także istotnego elementu, jakim jest uczciwość. Nie należy zbytnio koloryzować opisów produktów. Zniechęcony klient z pewnością nie powróci, a co więcej, nie poleci sklepu znajomym.
Zaufanie kluczem do sprzedaży w sklepie internetowym
Jednym z najważniejszych czynników w sprzedaży zarówno internetowej jak i tej tradycyjnej jest zaufanie. Jeśli potencjalny klient nie miał nigdy okazji poznać Twojej marki i po raz pierwszy kontaktuje się z Tobą to poziom zaufania jest niski, a przez to szanse na sprzedaż niewielkie. Dlatego często odzew z działań cold calling czy cold mailing jest minimalny lub czasami żaden. Często zdarzają się sytuacje gdy potencjalny klient jedynie rozgląda się za jakimiś produktami w wielu internetowym sklepach, lecz w danej chwili nie chce niczego kupić. Właściciel sklepu nie może liczyć, że ten typ klientów kiedy będzie chciał zakupić produkty jakie oferujemy to po czasie wróci właśnie do nas. Prawdopodobieństwo powrotu takiego klienta jest bardzo małe. Remarketing jest czymś co nie pozwoli mu zapomnieć i właśnie gdy będzie chciał zakupić określony produkt przyjdzie do nas. Reklamy sklepu, grup produktów czy też konkretnych artykułów będą z określona częstotliwością pokazywały mu się np. w mediach społecznościowych.
Remarketing sposobem na zwiększenie sprzedaży
Czym jest remarketing?
Remarketing to najprościej mówiąc, śledząca reklama graficzna, która wyświetlać się będzie tylko tym którzy mieli już jakiś kontakt z naszą marką przykładowo byli na stronie naszego sklepu internetowego. Ten typ reklamy możemy uruchomić za pomocą m.in Facebooka (wyświetlanie w obszarze Facebooka i Instagrama) oraz poprzez Google Adwords ( wyświetlanie w obszarze Google display network). Zarówno Google oraz Facebook oferuje nam sporo możliwości w zakresie dostosowania do grup docelowych oraz umiejscowienia, częstotliwości wyświetlania reklam.
Remarketing, a sprzedaż w sklepie internetowym
Stworzenie dobrze zaprojektowanego pod kątem różnych czynników jak UX, mobile, różne grupy docelowe nie jest łatwą sztuką. Wymaga sporej wiedzy oraz wielu godzin testów. Udało się! Nasz sklep jest szybki, dostosowany pod urządzenia mobilne i wszystko działa jak należy, kolejną rzeczą jaką powinniśmy zrobić to promocja oraz pozycjonowanie, tak aby napędzić jak największy ruch na stronę sklepu. Bo oczywiste jest, że możemy mieć najlepszy sklep na świecie ale jeśli nikt się o nim nie dowie to nie ma co liczyć na sprzedaż. Remarketing dla sklepu, który ma już jakąś pozycję i sprzedaż, będzie niezbędnym dodatkiem dla przyciągania zainteresowanych już wcześniej klientów, którzy z jakichś powodów nie dokonali, dokończyli swoich zakupów. Stosując remarketing z pewnością możemy liczyć na wzrost ruchu oraz konwersji w naszym sklepie internetowym.
Elementy o których musimy pamiętać podczas tworzenia kampanii remarketingowej:
- Grupa docelowa – Określenie grupy osób do, której kierować będziemy naszą kampanię remarketingową musi być ściśle określona. Dokładne określenie grupy docelowej sprawi, że szanse na zgromadzenie tylko tych zainteresowanych naszym asortymentem wzrosną.
- Jednolitość – Bardzo ważne aby cała oprawa graficzna baneru reklamowego zgadzała się ze sobą zarówno w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej gdzie zostanie przekierowany użytkownik.
- Cel – Żeby środki przeznaczone na kampanię remarketingową miały sens potrzebne będzie odpowiednie do naszych potrzeby wyznaczenie celów, które później będziemy mogli nadzorować i odpowiednio zoptymalizować.
Przykładowymi celami mogą być zbieranie maili, promowanie nowej oferty, promocje.
Czyli jak zwięszyć sprzedaż w e-sklepie?
Dodając do naszej strategii marketingowej opcje remarketingowe możemy być pewni, że przełoży się ona na zwiększony ruch już wcześniej zainteresowanych ofertą klientów, a co za tym idzie zwiększeniem sprzedaży. Możliwości remarketingu są naprawdę ogromne, możemy w ten sposób pozyskać wielu nowych ambasadorów marki.