Opis Drupal Commerce
Drupal Commerce – to rozbudowany dodatek sklepowy do CMS Drupal, który rozszerza jego możliwości o szereg sprzedażowych funkcjonalności. Dzięki niemu bez problemu zbudujemy w pełni funkcjonalny i nowoczesny sklep internetowy. Sam CMS powstał w 2001 roku, a samo rozszerzenie commersowe wdrożono w 2011.
Technologia Drupal Commerce
Drupal oparty jest o język programowania PHP oraz współpracuje z wieloma bazami danych np. MySQL, PostgreSQL, SQLite
Główne zalety sklepu na Drupalu
- Optymalizacja sprzedaży – Drupal udostępnia szereg przydatnych do zwiększania oraz usprawnienia sprzedaży funkcji takich jak zakupy bez konieczności rejestracji, proponowane produkty, bony podarunkowe, możliwości sprzedaży strategiami cross i up-selling.
- Zamówienia – wszystko w tym systemie możemy dostosować pod własne preferencje, koszyk, formularz zamówienia, opcje dostawy.
- Budowa modułowa – usprawnia sposób zarządzania oraz rozbudowy całego systemu. Możemy w łatwy sposób doinstalować moduł, który zapewnia oczekiwane funkcjonalności, a w przypadku gdy nie będzie już nam potrzebny, odinstalować kilkoma kliknięciami.
- Integracje -To chyba najbardziej przyjazny system jeśli chodzi o podpięcie zewnętrznych oprogramowań. Czego zaletą dla sklepów internetowych jest m.in. integracja z
- dowolnymi firmami kurierskimi,
- wieloma metodami płatności,
- programami dot. mailingu, marketingu
- innymi jakich potrzebujemy by sprzedawać więcej.
JAK SPRZEDAWAĆ WIĘCEJ Z DRUPAL COMMERCE?
Możemy również stworzyć całkowicie własne dedykowane rozwiązanie, które z powodzeniem współpracować będzie z Drupalem.
- Rozbudowane zarządzanie użytkownikami – Na Drupalu najczęściej stawiane są bardziej rozbudowane i zaawansowane rozwiązania internetowe. Co za tym idzie wymagana może być większa liczba użytkowników do obsługi i modernizacji. W tym systemie nadamy dostępy do dowolnych części sklepu oraz utworzymy typy użytkowników o wyszczególnionych uprawnieniach, tak aby zarządzanie sklepem przebiegało w sposób uporządkowany i bezpieczny.
- Open Source – to rozwiązanie ma wiele zalet w postaci, wielu nowoczesnych rozwiązań, nieograniczonych możliwości tworzenia własnych rozwiązań. Dzięki temu że system open source jest ogólnie dostępny, istnieje wiele firm tworzących przy jego użyciu swoje produkty, a dzięki temu nie jesteśmy uzależnieni od jednej firmy, która przy pomocy tego systemu stworzyła sklep. Inaczej jest w przypadku dedykowanego systemu, znanego tylko twórcom.
- Ogromna liczba dostępnych rozwiązań – CMS Drupal posiada ponad 37 000 dodatków, które z powodzeniem wspierają sprzedaż w sklepie opartym o Drupal Commerce
Wady sklepu na Drupalu
- Administracja – w przypadku tego systemu panel administracyjny ma więcej opcji i przez to może być trudniejszy w obsłudze niż w przypadku prostszych narzędzi jak WordPress. W tym przypadku chcąc stworzyć sklep internetowy w oparciu o CMS Drupal będziemy musieli poświęcić kilka chwil na naukę panelu i zasad działania systemu by sprawnie zarządzać sklepem. Jednakże jest możliwość przebudowania panelu administracyjnego i tym samym spersonalizowania go.>
- Wydajność – Spora liczba możliwości oraz użyte rozwiązania mogą w przypadku większych sklepów generować obciążenie dla serwera. Co zmusić nas może do wykupienia bardziej zaawansowanego hostingu. Jeśli jednak sklep zostanie przygotowany przez profesjonalistów mających doświadczenie z tym skryptem to z powodzeniem wdrożymy wydajny i skalowalny sklep internetowy.