Jak sprzedawać więcej z Drupal Commerce?

strategia-wzrost-sprzedaż

Sprzedaż przez internet to coraz powszechniejszy rodzaj handlu w Polsce i na świecie. Pierwszy znaczący krok związany z e-commerce w naszym kraju, miał miejsce w 1999r. i zapoczątkowało go stworzenie Allegro.Od tego czasu technologia jak i świadomość sprzedaży w internecie stale rośnie. Z czasem zaczęły powstawać coraz to nowe mniejsze i większe sklepy internetowe, oraz platformy sprzedażowe, oferujące coraz to więcej różnego rodzaju produktów i usług w przystępniejszy dla użytkowników sposób. W poniższym tekście znajdziesz sprawdzone możliwości, które odpowiednio dopasowane do Twojej branży mogą znacznie pomóc w sprzedaży produktów i usług.

RWD (Responsive Web Design)

Czyli strona, która swoim kształtem odpowiednio dopasowuje się do wymiarów ekranu na jakim jest wyświetlana. To gwarantuje czytelne wyświetlanie sklepu internetowego na każdym urządzeniu, a co za tym idzie zwiększenie możliwości zakupu przez klientów na każdym urządzeniu na jakim przeglądają Twoje produkty. Bez responsywności, za pomocą telefonu mało kto zdecyduje się na poszukiwanie oraz późniejszy zakup. Responsywna strona internetowa to absolutna podstawa by sprzedawać więcej. Jeśli jeszcze nie posiadasz sklepu opartego o responsywny szablon graficzny to nie zwlekaj i napisz do nas!

SEO

To co jest kluczowe, aby wprowadzić nasz biznes na wyższy poziom i tym samym sprzedawać więcej produktów jest z pewnością odpowiednia optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, aby nasz sklep oraz produkty były na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania na dane słowo kluczowe.

Jest kilka elementów, w które możesz wyposażyć swój sklep na drupalu by zwiększyć ilość oraz pozycje wyświetlania się na kluczowe dla Twojego biznesu frazy.

BLOG

To element wartościowy z wielu względów, ale na SEO wpłynąć może m.in.

  1. Google ceni sobie strony internetowe, które są systematycznie aktualizowane i dlatego blog to świetne miejsce, by poza wartością merytoryczną jaką przekazujemy w naszych wpisach użytkownikom, podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Pomysł może okazać się pomocny oczywiście tylko wtedy gdy będziemy robić to systematycznie i zgodnie z wytycznymi.
  2. Tworzenie tematycznych treści na naszym blogu może znacznie poprawić pozycję na tzw. “długi ogon” czyli wprowadzenie już konkretniejszej frazy jak np. zamiast sklepy internetowe, wprowadzimy sklepy internetowe drupal commerce.
  3. Tworzenie wartościowych dla użytkowników treści może sprawić, że Twoja strona może otrzymać zastrzyk dobrych dla SEO linków, poprzez udostępnianie treści przez czytelników.

Moduły

Na SEO możemy wpływać tworząc tematyczne treści zawierające słowa kluczowe, ale trzeba pamiętać również o odpowiedniej optymalizacji tekstów oraz całej strony pod pozycjonowanie i do tego celu posłużyć nam może kilka dodatków.

  1. SEO Checklist – Jeśli interesują Cię najwyższe pozycje w wyszukiwarce to ten moduł jest obowiązkowy. Dodatek pokazuje nam zadania, które należy zrobić by podnieść szanse na wyższe pozycje. Dzięki temu jesteśmy w stanie na bieżąco sprawdzać co zostało zrobione, a czego jeszcze nam brakuje.
  2. Metatag – wspiera zarządzanie meta tagami, meta description i innymi znacznikami, które mają wpływ  na wyniki wyszukiwania.
  3. Pathauto – moduł daje pełną konfigurowalność tzw. aliasów strony, dzięki czemu możemy ustawiać je na bardziej “ludzkie” np. zamiast  mojastrona.pl/node432/432 będzie to mojastrona.pl/ubrania/koszulki.
  4. XML Sitemap –  Moduł automatycznie tworzy mapę naszej strony. Wpływa to na lepsze indeksowanie przez roboty wyszukiwarek. Tworzone mapy zgodne są z tymi, których oczekuję np. Google. Jest to moduł jak najbardziej obowiązkowy.

Warto pamiętać aby każdy Moduł był regularnie aktualizowany w celu uwzględnienia najnowszych zmian w algorytmach wyszukiwarki.

Usprawnienia sprzedaży

System ratalny – znaczna część ludzi korzysta z tego typu rozwiązania, zwłaszcza w naszym kraju popularne jest kupowanie na raty. Jest to wygodna forma zapłaty dla tych, którzy potrzebują czegoś na już. W polskim e-commerce jest to coraz częstsza praktyka.

Opinie o produkcie czy usłudze – mają kluczowe znaczenie w przypadku gdy klient jest zainteresowany ale jeszcze się waha. Dodanie opinii zarówno o firmie na stronie głównej jak i bezpośrednio przy produkcie, jest częstym czynnikiem decydującym o zakupie.

Prosty formularz zakupowy – Z drupalem uprościsz drogę zakupową do minimum. Dzięki temu istnieją spore szanse, że ludzie którzy właśnie z tego powodu rezygnują z zakupów, dokonają ich właśnie u Ciebie i zapamiętają bezproblemowy i szybki zakup, czyli właśnie tego czego oczekujemy od zakupów w internecie.

Integracje z kilkoma zewnętrznymi systemami, które mogą okazać się przydatne

  • Allegro – Jeśli jak większość sprzedawców zacząłeś sprzedaż na allegro, a wraz ze wzrostem zakupów oraz produktów postanawiasz stworzyć również sklep internetowy na własnej domenie. To jest możliwość aby informacje o produkcie i jego stanie magazynowym były zaciągane z jednego miejsca tak, że ostatnia sztuka jakiegoś produktu, gdy wystawiona jest na obu platformach, to gdy zakupiona zostanie na jednej z nich znika z obu, oraz gdy wprowadzasz zmiany pokażą się one we wszystkich wystawionych miejscach. Usprawni to zarządzaniem stanami magazynowymi i zaoszczędzi masę czasu.
  • Chat online – coraz częściej można zobaczyć to na naszych rodzimych stronach. Opcja szybkiego kontaktu z firmą, która jest możliwa poprzez wysłanie wiadomości na czacie umieszczonym na stronie sprawnie usprawnia to komunikacje klient-firma. Najczęściej odpowiedź mamy w szybkim czasie. Nie musimy czekać godzinami na maila.

SYSTEMY WSPIERAJĄCE E-COMMERCE

To bardzo przydatne narzędzie z wielu względów.

  1. Poprawi Twój wizerunek – poprzez wysyłanie ciekawych i pomocnych informacji np. poradników, nowinek branżowych.
  2. Podtrzymanie kontaktu – systematyczny newsletter nie pozwoli aby klient zapomniał o Twojej marce oraz produktach jakie oferujesz, jeszcze lepiej gdy był zadowolony z ostatnich zakupów, istnieje spore prawdopodobieństwo, że następne zakupy w Twojej branży zrobi właśnie u Ciebie lub poleci komuś kto właśnie znalazł się w potrzebie produktów jakie oferujesz.
  3. Badanie – możemy dostać istotne informacje o preferencjach klienta, czego mu brakuje, z czego jest zadowolony oraz co niekoniecznie mu odpowiada w naszym sklepie internetowym.
    Taka dawka wiedzy z pewnością pomoże zoptymalizować nasz sklep i sprawi, że sprzedaż wzrośnie.
  4. Ofertowa i promocyjna  – mając konkretny kontakt do osoby która jest zainteresowana produktami jakie oferujesz, możemy wysyłać najpopularniejsze produkty, promocje czy nowe kolekcje czyli krótko mówiąc sprzedawać.Możemy również użyć newslettera do próby sprzedaży  zalegającego asortymentu, modelu sprzed kilku lat.

Dodatkowe funkcjonalności

  • Możliwość zakupu bez konieczności zakładania konta – bardzo wygodna opcja dla tych, którzy cenią sobie bezproblemowość i szybkość ścieżki zakupowej.
  • CallPage – coraz większa ilość sklepów decyduję się na takie rozwiązanie, wyskakujący pop-up informujący o szybkiej możliwości skontaktowania się z daną marką. Rosnący udział w rynku tego typu rozwiązań może potwierdzać iż jest to dodatek zwiększający sprzedaż.
  • Moduł płatności elektronicznych – to obowiązek, ponieważ znaczna większość sklepów w internecie używa takich rozwiązań choć znajdują się tacy, którzy nadal mają w swoim sposobie płatności tylko tradycyjną opcję przelewu. Zintegrowanie systemu płatności może zwiększyć sprzedaż poprzez poczucie bezpieczeństwa Twoich klientów, oraz dodatkowo usprawnić proces transakcyjny co z kolei poprawi Twój wizerunek na bardziej profesjonalny. Najpopularniejsze systemu płatności w naszym kraju to Payu, Przelewy 24, oraz DotPay
  • Moduł pop-up-exit, który może przyciągnąć potencjalnego klienta kiedy ten będzie próbował wyjść ze sklepu. Pomoże to sfinalizować np. porzucony koszyk.
    Pop-up również świetnie sprawdzi się przy akcjach promocyjnych i marketingowych.
  • SSL – to protokół bezpieczeństwa, który szyfruję połączenie pomiędzy sklepem, a użytkownikiem. Posiadanie ww. rozwiązania podniesie wiarygodność sklepu, poczucie bezpieczeństwa oraz może mieć wpływ na SEO. Koszt podstawowego certyfikatu to około 100 zł rocznie.

Sklep internetowy z pewnością ma wiele zalet, ale ma też pewne niedogodności… jedną z nich może być niemożliwość obejrzenia produktu na żywo, czy przymierzenie go.

Z pomocą mogą iść takie możliwości jak np.

  • Opcja lupy , która przy odpowiednio dobrej jakości zdjęcia, sprawi że klient będzie mógł dokładnie przyjrzeć się produktowi.
  • Dla lepszego zaprezentowania produktu możemy również użyć opcji zdjęć 360 stopni. Wtedy możemy dokładnie obejrzeć produkt z każdej strony.

Dropshipping – To wygodna forma magazynowania oraz wysyłania paczek. Klient kupuje w Twoim sklepie internetowym, ale już wysyłką zajmuję się zintegrowany ze stroną magazyn producenta. Zaoszczędzisz czas na pakowanie oraz i wysyłanie paczek. Nie potrzebujesz w takim rozwiązaniu własnych magazynów oraz ludzi odpowiedzialnych za wysyłki.

Podsumowanie

Drupal to narzędzie przy którego pomocy stworzymy pełnowartościowy sklep internetowy z wieloma tysiącami produktów. Ponieważ Drupal jest bardzo rozbudowanym narzędziem, niezależnie od branży w której chcemy sprzedawać, będziemy mogli robić to z sukcesem. Wymienione powyżej propozycje to jedynie te najpopularniejsze, obecne w polskim e-commerce. Przy pomocy Drupala możemy tworzyć również wiele własnych autorskich pomysłów zwiększających sprzedaż.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *