Zarządzasz sklepem internetowym i zastanawiasz się w jaki sposób najprościej zwiększyć sprzedaż? Każdy sklep internetowy dąży do tego samego – wzrostu obrotów i liczby sprzedawanych produktów. W dzisiejszym artykule przedstawiamy 4 wskazówki, które mogą okazać się użyteczne w drodze po większe zyski.
Responsywny projekt
Zakupy mobilne już dawno przyćmiły zamówienia dokonywane na komputerach. Można to powtarzać do znudzenia – jeśli chcesz, aby twoja strona przyciągała do siebie klientów, musisz zadbać o to, by sklep był odpowiednio zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. Uprość użytkownikom kupowanie tego, co znajduje się na twojej stronie i zadbaj o przejrzysty i atrakcyjny proces zakupowy w środowisku mobilnym. Strony powinny ładować się natychmiast, nawigacja powinna być logiczna, a sama ścieżka zakupowa ma być jak najprostsza i jak najszybsza.
Lepsza obsługa klienta
Tworzenie sklepu www wiąże się nie tylko z wystawieniem produktów do sprzedaży. Nie zapominaj o kliencie, gdy już raz dokona u Ciebie zakupów. Jeśli nie masz strategii utrzymania lub pozyskania klientów – zadbaj o nią i przejdź na wyższy poziom obsługi klienta. Wprowadź chatboty, które będą mogły odpowiadać na najczęstsze pytania, dodaj możliwość dodawania produktów na listę życzeń, wysyłaj powiadomienia o ponownej dostępności produktów – wszystko to ma przełożenie na postrzeganie twojej marki przez użytkowników. Nie zapominaj o swoich klientach, przypominaj im o porzuconych koszykach i o tym, że zachęcasz do ponownego zakupu, zaproponuj również rabat, by milej wydawało się im pieniądze. Postaraj się, by twoi klienci poczuli się po prostu zapamiętani.
Kampanie reklamowe
Wykorzystaj potencjał jakie dają media społecznościowe i wyszukiwarki – użyj reklam, by zwiększyć swój zasięg. Facebook umożliwia tworzenie grup podobnych do istniejących już odbiorców na podstawie posiadanych danych o obecnych klientach, dlatego warto skorzystać z tej możliwości. Targetowanie reklam do konkretnych grup docelowych może zwiększyć sprzedaż wśród użytkowników, na których najbardziej Ci zależy. Twórz społeczność wokół swojej marki i buduj relacje poprzez kampanie reklamowe na Instagramie i zaangażuj do tego influencerów lub publikuj atrakcyjne zdjęcia. Wypróbuj reklam w Gmailu lub w sieci wyszukiwania Google, zależnie od tego jaki masz budżet i na czym konkretnie Ci zależy.
Filmy i zdjęcia są koniecznością
Kto lubi kupować kota w worku? Nikt. Koniecznie zadbaj o najlepsze możliwe zdjęcia produktów, które sprzedajesz. Dodaj możliwość przybliżania zdjęcia, by móc z bliska przyjrzeć się konkretnej rzeczy. Filmy o ofercie sklepu mogą dodatkowo zachęcić klientów do umieszczenia produktów w koszyku. To nie muszą być profesjonalne materiały wideo – wystarczy białe tło i aparat smarftona, a te obecnie gwarantują wystarczającą w tym celu jakość.
Zwiększenie sprzedaży w sklepie to kwestia poznania swoich odbiorców i mechanizmów, jakie nimi kierują, by dokonać zakupu na stronie. Analizuj i zbieraj możliwe wnioski ze wszystkich swoich prób, a powyższe wskazówki, mamy nadzieję, okażą się przydatne podczas działań zwiększania sprzedaży. Powodzenia!
Bardzo dobre pomysły. W mojej ocenie livechat jest przez wiele sklepów niedocenianych. Ja sam bardzo lubię tą opcję bo pozwala na rozwianie wątpliwości klienta. Bez livechatu prawdopodobnie nie chciałoby mu się dzwonić i szukałby w innych sklepach.
Obecnie sklep niedostosowany do urządzeń mobilnych to strzał w plecy dla ecommerce. Niezależnie od branży poziom ruchu w sklepach z mobile to aż 50-80% ruchu. Dodatkowo z tego co się orientuję to od przyszłego roku Google do ustawiania swoich wyników będzie brało tylko wersję responsywną pod mobile, więc nawet ruchu z wyszukiwarki nie będzie można pozyskać.