Wybór odpowiedniego software house dla twojego produktu jest bardzo ważny nie tylko ze względu na sam proces powstania, ale również jego funkcjonowanie w przyszłości. Odpowiednie wykonanie projektu i dobra współpraca może zadecydować o sukcesie lub ewentualnej porażce, dlatego tak ważne jest dokładne przeanalizowanie podejmowanej decyzji. Jak wybrać software house dla projektu B2B? Jakie kryteria powinien spełniać ten odpowiedni software house? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek.
Wyznacz listę kontrolną dla swojego projektu
Wybór software house poprzedza szereg kluczowych pytań, które należy sobie zadać przed ostateczną decyzją. Na samym początku należy określić produkt, który finalnie chcemy uzyskać, choćby w podstawowym stopniu. Ustal dostępny budżet, wielkość projektu i jego specyfikę tzn. czy projekt wymaga całościowej obsługi, czy bezpieczeństwo w tym projekcie musi być zabezpieczane w nadzwyczajny sposób itp. To, co jest również ważne dla obu stron to planowany czas.
Jeśli wyznaczysz termin, który jest nieprzekraczalny na przykład ze względu na wydarzenie, dla którego projekt jest dedykowany, to konieczne jest przekazanie tej informacji do zespołu projektowego. Odpowiedzi na pytania dotyczące specyfiki projektu pozwolą obrać kierunek i odrzucić niektóre z firm, które nie spełniają stawianych wymagań.
Czym kierować się przy wyborze software house?
Istnieje kilka istotnych kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas poszukiwań software house dla platformy B2B. W pierwszej kolejności sprawdź lub dopytaj o doświadczenie i portfolio. Tworzenie projektów podobnych do twojego, znane marki w portfolio, badania pod kątem UX, zastosowanie różnych technologii i trendów – wszystko powinno mieć wpływ na wybór firmy. Ten krok prowadzi do następnego, jakim są umiejętności i kompetencje zespołu.
Umiejętności, opinie i komunikacja
W planach swojego projektu masz stronę www i aplikację mobilną? Sprawdź, czy software house wykonuje prace z tych zakresów i czego ewentualnie im brakuje do pełni twojego szczęścia. Kolejnym ważnym aspektem są osiągnięcia oraz opinie, dlatego poszukaj recenzji, nagród, certyfikatów w Internecie, by zasięgnąć wiedzy ze wszelkich możliwych źródeł. Dowiedz się również w jaki sposób tworzone są projekty i czy wykorzystuje się narzędzia do zarządzania projektem i zespołem, by całość przebiegała sprawnie. Na samym końcu, co nie jest równoznaczne z tym, że jest to najmniej ważny punkt, pozostaje sposób komunikacji. Wybierając podwykonawcę swojego projektu mamy prawo oczekiwać, że po drugiej stronie znajdzie się partner biznesowy, który wesprze nas w rozwijaniu produktu. Mając doświadczenie przy podobnych projektach będzie mógł doradzić, wytłumaczyć i ulepszyć coś, co ma powstać dla konkretnie określonych klientów B2B.
Powyższy tekst to tylko niektóre ze wskazówek i oczekiwań względem software house pod platformę B2B. Każdy oczekuje innych metodologii, innych celów i różnych technologii, a całość wymagań zależy tylko i wyłącznie od zamawiającego projekt. To, co jest ważne to jasne sprecyzowanie własnych wymagań, by wybrać najbardziej odpowiedniego zleceniobiorcę i poprowadzić współpracę na jasnych zasadach.
Artykuł powstał we współpracy z Software House Smartbees.
Przede wszystkim polecam sprawdzić portfolio i jakość zrealizowanych wcześniej projektów przez ten software house. To powie najwięcej!