Budowanie sklepu internetowego wymaga dużego zaangażowania, pracy, ale również przemyślanych działań. Sklep ma bowiem służyć klientom, być dla nich przyjazny i intuicyjny. Jednym z elementów wpływających na jakość sprzedaży, a co najważniejsze jej efektywność są zdjęcia przedstawiające produkty. Czy jakość i profesjonalne wykonanie zdjęć produktowych w sklepie internetowym ma na to wpływ?
Czy zdjęcia produktów w sklepie internetowym mają znaczenie?
Odpowiedź brzmi tak! Zdjęcia produktowe nie tylko prezentują sprzedawane produkty, ale również… je sprzedają. Im lepiej zaprezentowany asortyment, tym bardziej zachęca potencjalnego klienta do jego zakupu. Sprzedaż internetowa opiera się właśnie na profesjonalnych zdjęciach produktowych, które w atrakcyjny sposób prezentują oferowany asortyment. Oczywiście rzetelny i dokładny opis produktów jest bardzo ważny, ale to właśnie zdjęcia przyciągają uwagę klientów. Jak wiadomo większość z nas jest wzrokowcami, dlatego zdjęcia i obrazki odgrywają tak znaczącą rolę. Efektowne zdjęcia, ciekawe obrazki, animacje i szata graficzna są więc podstawą profesjonalnego sklepu internetowego. Pewnie zastanawiasz się skąd pozyskiwać zdjęcia, tak aby nie łamać praw autorskich i w bezpieczny sposób prowadzić swój e-biznes.
Profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego
Oczywiście tworzenie zdjęć produktowych samodzielnie wymaga nakładu pracy i poświęcenia, ale jednocześnie nie narażasz się na generowanie dodatkowych kosztów, które musisz ponieść podczas tworzenia swojego sklepu internetowego. Zapewne masz już wizję potrzebnego sprzętu, oświetlenia i wyobraźni. Nie ukrywając, będzie potrzebny odpowiedni nakład pracy. Jednak jak wiadomo bez pracy i własnego zaangażowania ciężko jest mówić o odniesieniu osobistego sukcesu.
Najprostszym sposobem na stworzenie własnych, profesjonalnych zdjęć produktowych jest wykonywanie ich w pewnych aranżacjach. Nie są wówczas potrzebne białe tła, lampy i odpowiednie pomieszczenia. Co ważne, zdjęcia aranżacyjne wyglądają bardzo naturalnie i zachęcająco. Aranżacja oczywiście musi być dostosowana do oferowanych produktów. Sprzedając np. akcesoria kuchenne możesz robić zdjęcia podczas pieczenia ciasta czy przygotowywania konkretnej potrawy. Możesz również wykorzystać owoce lub szklankę soku. Odpowiednia aranżacja jest oczywiście uzależniona od tego, jaki produkt chcemy przedstawić. Jedno jest pewne – takie zdjęcie wygląda bardzo zachęcająco! Oczywiście nie obejdzie się bez dobrego aparatu fotograficznego, a co ze światłem? Jeśli zdjęcia produktów będziesz robić w dzień i blisko okna możesz być pewien, że wyjdą całkiem dobrze. Ewentualnie możesz dodatkowo posłużyć się programami do obróbki zdjęć i poprawić ich jakość.
Oczywiście na rynku znaleźć można profesjonalnych fotografów, którzy z chęcią stworzą dla Ciebie odpowiednie zdjęcia. Musisz jednak wiedzieć, że ich usługi są jednak dosyć kosztowne. Wybór więc uzależniony jest od Ciebie i oczywiście od Twojego budżetu. Jeśli możesz sobie pozwolić na dodatkowe koszty – czemu nie! Zaoszczędzisz swój czas i oddasz pracę w ręce profesjonalistów.
Zdjęcia produktowe 360 stopni
Jeśli masz już gotowe zdjęcia produktowe pamiętaj, aby dostosować ich wygląd, jakość i przede wszystkim rozmiar do wyglądu sklepu. Jeśli dodajesz zdjęcia, zadbaj o to, by były jednakowej wielkości. Jeśli jedno zdjęcie będzie większe od drugiego- nie będzie to świadczyć o Twoim profesjonalizmie. Od niedawna nowością jest prezentowanie produktów w technice 360 stopni. Jest to najnowszy trend w e-marketingu, który pozwala zaskoczyć klienta i wywołać na nim pozytywne wrażenie. Co to takiego? To możliwość przesuwania zamieszczonego zdjęcia produktowego i obejrzenia produktu z każdej strony – stąd właśnie nazwa 360 stopni. Pamiętaj- im szybciej będziesz wdrażać nowe trendy, tym klienci będą bardziej postrzegać Cię jako profesjonalnego i rzetelnego sprzedawcę dbającego o swojego klienta.
Profesjonalna budowa sklepu internetowego i przemyślana strategia sprzedaży to podstawa, by osiągnąć sukces w e-commerce. Dobrze wykonane zdjęcia produktu, które są dobrej jakości i w ciekawy sposób przedstawiają oferowany produkt pozwolą Ci zwiększyć dochody sprzedaży, jednocześnie zachęcając klientów do kupna oferowanego asortymentu.