Trendy w e-commerce w 2018

treny-2018-e-commerce

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu na świecie.
Coraz chętniej w Polsce klienci dokonują zakupów przez internet, a co za tym idzie napędzany jest rozwój różnego rodzaju rozwiązań usprawniających sprzedaż internetową.
W internecie wszystko zmienia się dość dynamicznie dlatego tak ważne jest aby nadążać za zmieniającymi się trendami, by zwyczajnie nie stracić klientów.

W roku 2018 spektakularnych nowości być nie powinno, raczej rozwijane będą te pomysły, który debiutowały w roku 2017.

Personalizacja

Będzie z pewnością dominującym czynnikiem w sprzedaży przez internet.
Kluczowe będą sugestie zakupów, na bazie historii zakupów, wcześniej odwiedzanych stron, lokalizacji czy trendów w internecie.

Social Media

Poprzez dorastające pokolenie, wychowane wraz z mediami społecznościowymi, tworzy się nowa grupa docelowa. Marki, których target stanowić będzie właśnie to środowisko, powinna wykorzystać ten kanał w 100 procentach, a jak wiadomo sam facebook czy instagram udostepniają wiele dodatkowych opcji sprzedażowych. Social media będzie również czymś co zbliża i zaciera pewne granice między sklepem i klientem przez co możemy liczyć na większe zaufanie klientów. Social media to również darmowa promocja w przypadku udostępniania produktów czy ciekawych promocji przez użytkowników. Większą uwagę z pewnością warto będzie zwrócić na instagram, który dodał kilka ciekawych funkcji prezentacji produktów i wygodnego przejścia od razu do podstrony z oglądanym produktem.
Bez wątpienia w 2018 roku Social Media odegrają jeszcze większą rolę w promocji i sprzedaży internetowej

Rzeczywistość rozszerzona

Czyli połączenie tego co widzimy w rzeczywistości z nakładka cyfrową. W sklepach internetowych przydatne będzie z pewnością ze względu na możliwość sprawdzenia jeszcze przed zakupem jak dana rzecz będzie wyglądać u nas w domu. Takie rzeczy jaki meble bez problemu za pomocą telefonu sprawdzimy jak pasują do reszty wystroju. Oszczędzi to masę czasu oraz kosztów. To duży i znaczący skok technologiczny w handlu internetowym.
Ta technologia nie jest jeszcze tak powszechna, lecz warto zwrócić na nią uwagę w 2018 roku, ponieważ już teraz można zaobserwować stopniowy wzrost wdrożeń w e-commerce.

Zdjęcia produktów

To co powinno być bardziej zauważalne w sklepach internetowych to przykładanie jeszcze większej wagi do jakości i możliwości prezentacji produktów. Jedną szybko rozwijających się funkcjonalności są zdjęcia 360 stopni. W tym przypadku klient ma możliwość obejrzenie produktu dookoła bez klikania w różne zdjęcia. Jest to wygodne oraz bardziej wiarygodne i dodatkowo nowoczesne podejście do sprzedaży za co możemy dostać dodatkowe punkty u potencjalnego klienta.

Zdjęcia w sklepie internetowym – jak ich jakość wpływa na sprzedaż?

Jeszcze więcej video.

To co już jest prawie standardem obecnie, prawdopodobnie przekona w 2018 resztę marek do aktywniejszego działania i zwróceniu się ku promocji za pomocą video, czy to na mediach społecznościowych czy na stronach sklepów. Nie będą również obce filmiki udostępniane za pomocą stories czy snapchata.

Sztuczna inteligencja

Boty stają się coraz mądrzejsze, dlatego bardzo możliwe, że niedługo coraz więcej firm zacznie inwestować w ten sposób komunikacji. Z pewnością takie rozwiązanie zautomatyzuj obsługę klienta oraz pozwoli na zaoszczędzenie pieniędzy na obsługę zwłaszcza przy obsłudze czatów komunikacyjnych.

Lepszy content

Coraz więcej marek będzie używać treści dla dobrego odróżnienia się od konkurencji.
Nowy rok będzie obfitował w wysokiej jakości treści w celu odróżnienia się od konkurencji i wyrobienia pozycji eksperta.

Wersje mobilne

Przez wymuszenie google co do lepszego indeksowania stron starannie przystosowanych do urządzeń mobilnych, wzrośnie liczba stron mobilnych co przy wzroście wyszukiwań ze smartfonów wpłynie na wzrost sprzedaży u tych którzy zainteresowali i przystosowali swoją stronę pod mobile.

Dostawy tego samego dnia .

Klienci stają się coraz bardziej wymagający. Dlatego obowiązkiem właściciela sklepu internetowego jest sprostać tym zadaniom i przyspieszać i usprawniać możliwe jak najbardziej cały ten proces. To co będzie promowane w 2018 to dostarczenie produktu jeszcze tego samego dnia. Prawdopodobnie sklepy oferujące taką możliwość wyróżnią się na tle konkurencji i tym samym zwiększą sprzedaż.

Omnichanel

Strategia omnichannel będzie się w tym roku z pewnością się umacniać, a właściciele sklepów internetowych możliwości odbioru swoich produktów. Dodane mogą zostać takie miejsca jak stacje paliwowe, parcel shopy, sklepy spożywcze oraz tradycyjne sklepy, które przykładowo pewne towary oferują tylko w internecie. Wszystko po to żeby maksymalnie ułatwić odbiór przesyłki.

Podsumowanie

Rok 2018 z pewnością nie będzie można nazwać rokiem przełomowym, lecz wiele elementów, które raczkowały w 2016 czy 2017 teraz osiągnąć zadowalający poziom i staną się standardem.
Najciekawszą rzeczą jaka może się rozwijać naszym zdaniem to rozszerzona rzeczywistość włączona do sprzedaży internetowej oraz doręczenie przesyłek tego samego dnia. Z pewnością warto śledzić rozwój omawianych wyżej prognoz, by nie zostać w tyle.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *