Responsywny sklep internetowy – czy to dobry pomysł?

Zakupy przez internet w ciągu ostatnich paru lat coraz bardziej się rozpowszechniają, a to z kolei przynosi duże korzyści właścicielom sklepów www. Jednak samo otworzenie e-sklepu nie wystarczy i nie zagwarantuje sukcesu. Dobrze jest zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, które z pewnością do tego sukcesu pozwolą się zbliżyć. Jednym z tych aspektów jest strona techniczna i wizualna sklepu internetowego. Responsywna strona www zdecydowanie się do tego zalicza. Ma to duże znaczenie dla klienta, ale również skuteczny wpływ na pozycjonowanie. Wyszukiwarki jak Google bardziej cenią strony dostosowane do urządzeń mobilnych. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Coraz więcej osób kupujących przez internet korzysta nie z komputerów stacjonarnych, a z telefonów czy tabletów.

Jak wpływa to na sprzedaż?

Coraz więcej Polaków porzuca tradycyjne komputery na rzecz urządzeń mobilnych. Z raportu mShopper 2.0, który na zlecenie Allegro i pod patronatem Izby Gospodarki Elektronicznej wykonała firma Mobile Institute, wynika że 75% polskich internautów posiada urządzenia mobilne, 37% ogółu internautów robi zakupy mobilne, a 53% spośród wszystkich klientów e-commerce kupuje na swoich smartfonach i tabletach. M-commerce coraz bardziej się rozpowszechnia, natomiast zakupy dokonywane na komputerach PC i laptopach tracą na popularności. Dlatego też firmy, których strony nie dostosowują się do urządzeń mobilnych, tracą dużą szansę na zdobycie potencjalnych klientów, a co za tym idzie – szansę na wzrost sprzedaży. Co więcej, wielu klientów widząc podupadającą i technicznie źle dostosowaną stronę sklepu, odrzucają chęć dokonania zakupu. Często jest to też powód, przez który klienci porzucają koszyki. Strona, która nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych sprawia, że klient jest zdezorientowany i nie jest w stanie dokończyć zakupów. To sytuacja kiedy tracimy klienta w kluczowym momencie, a w dodatku zniechęcony do marki prawdopodobnie nie wróci już do sklepu. Konsumenci nabywają produkty przez internet albo na urządzeniu, które akurat mają pod ręką, albo na tym, które jest dla nich najbardziej wygodne.

Dlaczego warto zainwestować w RWD?

Decydując się na prowadzenie e-sklepu w wersji mobilnej możliwe jest zastosowanie trzech technologii:

  •        aplikacji mobilnej,
  •        osobnej strony internetowej, kompatybilnej z urządzeniem mobilnym lub
  •        responsywnej strony sklepu internetowego.

Pierwsza z nich nie wykorzystuje przeglądarki internetowej. Jednak należy pamiętać, że stworzenie aplikacji mobilnej wiąże się ze sporym kosztem, więc najbardziej opłaca się to dużym firmom. Kolejną opcją jest utworzenie osobnej strony internetowej, która byłaby kompatybilna z urządzeniami mobilnymi. Niestety takie rozwiązanie jest mało wygodne ze względu na konieczność odpowiedniego prowadzenia obu wersji stron, co z kolei zwiększa także koszty. Trzecia możliwość – wersja responsywana sklepu internetowego (RWD – Responsive Web Design) – jest w tej chwili najbardziej wiodącym trendem. Rozwiązanie to polega na automatycznym dostosowaniu się wyglądu strony do rozdzielczości urządzenia, z którego korzysta klient, bez względu na to, czy jest to komputer stacjonarny, laptop, tablet czy smartfon oraz z jakiego oprogramowania korzysta użytkownik. Główną zaletą RWD jest duża dostępność strony, wygoda dla kupującego i przyjemność z robienia zakupów, ponieważ taka strona jest estetyczna i graficznie przyjazna dla oka. Ponadto responsywność wskazuje na nowoczesność firmy i śledzenie trendów, gdyż liczba użytkowników mobilnych cały czas wzrasta.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *