Optymalizacja sklepu internetowego – darmowe narzędzia

narzedzia-optymalizacja

Rozwijająca się branża e-commerce i coraz większa konkurencja wymaga od właściciela sklepu internetowego dobrego przygotowania witryny pod sprzedaż. Główną rolę odgrywa w tym optymalizacja sklepu internetowego. Zwiększy ona nie tylko widoczność sklepu w wyszukiwarkach, ale też poprawi sprzedaż i marketing, a co za tym idzie, zwiększy szansę e-sklepu na sukces! Obecnie na rynku dostępnych jest wiele darmowych narzędzi optymalizujących, które pomogą uzyskać oczekiwane efekty! Większość wymaga jedynie zaangażowania i czasu – oto kilka z nich.

Optymalizacja sprzedaży – działania SEO

Dla sukcesu sklepu internetowego ważne są prawidłowe działania SEO, jak m.in. optymalizacja kodu e-sklepu, jego treści, unikalność tekstów, zdobywanie linków, content marketing. Optymalizacja strony internetowej pozwoli zwiększyć ruch w e-sklepie poprzez wyższe pozycje w wyszukiwarkach, a to z kolei ma wygenerować większą sprzedaż. Organiczny ruch w sklepie internetowych jest darmowy, wystarczy poświęcić SEO więcej uwagi i czasu, a efekty w postaci zwiększonej sprzedaży będą gwarantowane.

Optymalizacja produktu

Prawidłowo przygotowane karty produktowe zachęcą klienta do skorzystania z oferty sklepu internetowego, ale będą też wysoko indeksowane przez wyszukiwarki. Należy zadbać adres URL, nazwę i nagłówek produktu, co wpłynie na skuteczne pozycjonowanie e-sklepu. Istotny jest również opis produktów. Unikalny i atrakcyjny ma „sprzedać” produkt. Pomocne w tym są narzędzia sprawdzające oryginalność tekstów. Warto zadbać również o przejrzystość i dobrej jakości grafikę produktów, co z pewnością spełni oczekiwania klientów.

Optymalizacja treści

Polega na zapełnieniu witryny pożyteczną, ale przede wszystkim oryginalną, nieduplikowaną treścią. To nie tylko opisy produktów, ale też prowadzenie bloga, pisanie artykułów i doradzanie klientom. Duże znaczenie ma zawarcie w treści słów kluczowych. Na rynku dostępne są darmowe narzędzia, które pomogą wyszukać odpowiednich fraz. Kopiowanie treści, bądź co gorsza ich brak na stronie z pewnością nie wpłynie pozytywnie ani na klienta ani na widoczność e-sklepu.

Marketing i promocja

Obecnie możliwości darmowego marketingu jest mnóstwo. Pozycjonowanie i widoczność w wyszukiwarkach to z pewnością jedna z metod promocji sklepu internetowego. Dobrą reklamą jest również prowadzenie bloga tematycznego czy zaistnienie w social mediach. Dostępne są darmowe programy, które umożliwiają zarządzanie wszystkimi kontami jednocześnie, skupiając profile w jednym miejscu. Coraz większą popularność zdobywa marketing automation, który tworzy spersonalizowaną reklamę danego produktu i kieruje ją do osób, które oglądały go w sklepie internetowym. Z podstawowych usług z zakresu automatycznego marketingu można korzystać bezpłatnie.

Szybkość działania e –sklepu

Aby zatrzymać klienta w swoim sklepie internetowym, trzeba zapewnić mu szybkie i sprawne zakupy. Długie ładowanie strony internetowej sklepu spowoduje, że użytkownik z niej zrezygnuje. Dlatego warto popracować nad optymalizacją sklepu internetowego pod kątem szybkości ładowania, zadbać o prawidłowe ustawienia serwera, porządek w kodzie HTML, odpowiedni hosting i oprogramowanie.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *