Narzędzia od Google, które warto znać.

google

Praktycznie wszyscy znają skalę działania Google, ponieważ jako wyszukiwarka zapewnia odpowiedź na prawie wszystkie pytania. Jednak Google to nie tylko wyszukiwarka, w swojej ofercie posiadają oni również ogrom narzędzi dla np. marketerów czy programistów, by wspomóc ich działanie i osiągnąć najlepsze wyniki. Jakie darmowe narzędzia Google warto znać? Jak mogą pomóc w zwiększaniu produktywności? O tym w poniższym artykule.

Google Analytics

Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do analizowania stron internetowych. Usługa ta umożliwia dogłębną analizę szczegółów dotyczących osób odwiedzających witrynę, dzięki weryfikacji ich zachowań na stronie. Analytics jest niezbędny do poznania pochodzenia twoich klientów, ponieważ udostępnia on dane dotyczące zachowania, preferencji czy nawet rodzaju urządzenia, na którym wyświetlana była twoja strona. Dane te są przydatne przy określaniu efektywności kampanii reklamowej, ich znajomość pomoże określić, czy kampania jest skuteczna. Google Analytics śledzi gości strony w czasie rzeczywistym, co oznacza, że będziesz wiedzieć ilu aktywnych użytkowników przebywa obecnie na stronie i co na niej robią. Wystarczy skonfigurować konto, skopiować fragment kodu i od tej pory dane z twojej witryny będą automatycznie gromadzone, nie musisz podejmować żadnych innych działań.

Google AdWords

Google AdWords to internetowy program reklamowy Google, który umożliwia tworzenie reklam online w celu dotarcia do odbiorców zainteresowanych produktami i usługami, które oferuje twoja firma. Platforma AdWords działa w oparciu o reklamy PPC (pay-per-click), tzn. musisz płacić za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę. Reklamy te wyświetlane są na kilku milionach witryn, a odpowiednie stargetowanie pozwoli precyzyjniej docierać do konsumenta.

Google AdSense

AdSense to program reklamowy Google, który umożliwia uruchamianie reklam firmowych na swoim blogu, tworzonych za pomocą narzędzia Google AdWords. Wystarczy, że umieścisz kod reklamy w nagłówku, treści i pasku bocznym witryny, by osiągnąć pasywny dochód. Kwota, którą zarobisz, będzie zależała od tematu strony internetowej i ilości odwiedzających ją osób.

Google Keyword Planner

Jeśli poszukujesz narzędzia, które pomoże ci odkryć najlepsze słowa kluczowe dla twojej branży to postaw na Google Keyword Planner. Wpisanie konkretnego terminu sprawi, że wyświetlony zostanie ci szeroki zakres pomysłów, takich jak SEO, ale także otrzymasz grupy propozycji słów kluczowych, ukazując liczbę ich wyszukiwań, co pomoże zaplanować kampanię reklamową.

Dysk Google

Nie można zapominać również o dysku Google, który pozwala na bezpłatne przechowywanie plików do 15 gigabajtów. Dysk umożliwia zapraszanie osób do współpracy nad udostępnionymi dokumentami czy folderami, to pozwala na przeglądanie czy pobieranie plików bezpośrednio z tabletów, smartfonów czy komputerów.

Dostępnych na rynku narzędzi Google jest naprawdę sporo, powyższe
to podstawowe, które warto znać. Warto zgłębić się bardziej w temat programów i narzędzi, które oferuje Google, ponieważ pozwolą one na rozwój firmy i sprawią, że będziesz na bieżąco z technologią.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *