Praktycznie wszyscy znają skalę działania Google, ponieważ jako wyszukiwarka zapewnia odpowiedź na prawie wszystkie pytania. Jednak Google to nie tylko wyszukiwarka, w swojej ofercie posiadają oni również ogrom narzędzi dla marketerów czy webmasterów, by wspomóc ich działanie i osiągnąć najlepsze wyniki. Jakie darmowe narzędzia Google warto znać? Jak mogą pomóc w zwiększaniu produktywności? O tym w poniższym artykule.
Narzędzie Google Ads dla e-commerce
Google AdWords to internetowy program reklamowy Google, który umożliwia tworzenie reklam online w celu dotarcia do odbiorców zainteresowanych produktami i usługami, które oferuje twoja firma. Narzędzie Google Ads działa w oparciu o reklamy PPC (pay-per-click), tzn. musisz płacić za każdym razem, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę. Reklamy te wyświetlane są na kilku milionach witryn, a odpowiednie stargetowanie pozwoli precyzyjniej docierać do konsumenta. Narzędzie idealnie sprawdzi się do reklamy sklepu internetowego.
Narzędzie Google AdSense dla webmastera
AdSense to program reklamowy Google, który umożliwia uruchamianie reklam firmowych na swoim blogu, tworzonych za pomocą narzędzia Google AdWords. Wystarczy, że umieścisz kod reklamy w nagłówku, treści i pasku bocznym witryny, by osiągnąć pasywny dochód. Kwota, którą zarobisz, będzie zależała od tematu strony internetowej i ilości odwiedzających ją osób. Narzędzie idealnie sprawdzi się do monetyzowania strony lub bloga.
Narzędzia Google dla ecommerce i webmastera
Narzędzie Google Analytics
Google Analytics jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do analizowania stron internetowych. Usługa ta umożliwia dogłębną analizę szczegółów dotyczących osób odwiedzających witrynę, dzięki weryfikacji ich zachowań na stronie. Analytics jest niezbędny do poznania pochodzenia twoich klientów, ponieważ udostępnia on dane dotyczące zachowania, preferencji czy nawet rodzaju urządzenia, na którym wyświetlana była twoja strona. Dane te są przydatne przy określaniu efektywności kampanii reklamowej, ich znajomość pomoże określić, czy kampania jest skuteczna. Google Analytics śledzi gości strony w czasie rzeczywistym, co oznacza, że będziesz wiedzieć ilu aktywnych użytkowników przebywa obecnie na stronie i co na niej robią. Wystarczy skonfigurować konto, skopiować fragment kodu i od tej pory dane z twojej witryny będą automatycznie gromadzone, nie musisz podejmować żadnych innych działań.
Narzędzie Google Keyword Planner
Jeśli poszukujesz narzędzia, które pomoże ci odkryć najlepsze słowa kluczowe dla twojej branży to postaw na Google Keyword Planner. Wpisanie konkretnego terminu sprawi, że wyświetlony zostanie ci szeroki zakres pomysłów, takich jak SEO, ale także otrzymasz grupy propozycji słów kluczowych, ukazując liczbę ich wyszukiwań, co pomoże zaplanować kampanię reklamową.
Dysk Google
Nie można zapominać również o dysku Google, który pozwala na bezpłatne przechowywanie plików do 15 gigabajtów. Dysk umożliwia zapraszanie osób do współpracy nad udostępnionymi dokumentami czy folderami, to pozwala na przeglądanie czy pobieranie plików bezpośrednio z tabletów, smartfonów czy komputerów.
Narzędzia od Google – podsumowanie
Dostępnych na rynku marketingowych narzędzi Google jest naprawdę sporo, powyższe to podstawowe, które warto znać. Warto zgłębić się bardziej w temat programów i narzędzi, które oferuje Google, ponieważ pozwolą one na rozwój firmy i sprawią, że będziesz na bieżąco z technologią.
Jeszcze przydałoby się narzędzie Google Trends. Przydaje się w e-commerce do analizy trendów i sprawdzania popularności danych produktów w poszczególnych okresach.
Osobiście wole planera słów kluczowych. Tam są konkretne wolumeny wyszukiwań a Google Trends można jedynie porównywać trend do innych zapytań.