Handel elektroniczny na przestrzeni wielu lat dynamicznie ewoluował, by sprostać preferencjom klientów. Zakupy w Internecie mają być ułatwieniem dla współczesnego klienta, zwłaszcza teraz, gdy od ponad roku cały świat zmaga się z pandemią. Niezależnie czy chodzi o procedurę zwrotu, lepsze dostosowanie się do klienta czy fajniejszy wygląd – zakupy mają być wygodne i przyjemne. Dlatego sprawdźmy najpopularniejsze trendy w e-commerce na najbliższy rok.
Przejście z trybu offline do online
Wielu klientów, jak i właścicieli, siłą rzeczy musiało przenieść się do sieci. Właściciele, by ratować swoje firmy lub budować biznes, przeszli do świata online i wcale nie zapowiada się, by ten trend w najbliższym czasie miał się zmienić. Produkty sprzedawane w Internecie okazują się najlepszym sposobem dotarcia do klientów.
Omnicommerce jako nowy standard
Sprzedaż omnicommerce staje się nową normą i coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że klienci chcą przeglądać treści na wiele sposobów. Handel wielokanałowy zapewni kupującym doświadczenia na różnych urządzeniach i w wielu kanałach, dlatego wykorzystuj narzędzia analityczne i identyfikuj zachowania klientów, by poznać ich potrzeby i zyskiwać wśród nich lojalność.
Optymalizacja pod kątem wyszukiwania głosowego
Klienci coraz częściej polegają na urządzeniach z asystentami głosowymi. Taka tendencja jest podyktowana rosnącą dokładnością tej technologii, a przez to większą wygodą. Bywa, że trendy w e-commerce bywają zmienne, jednak warto monitorować sytuację, bo udział voice commerce cały czas wzrasta i jest zbyt duży, by go zignorować.
Wzrost znaczenia nowych opcji płatności
Opcje płatności są często jednym z powodów, dla których wybierany jest konkretny sklep. Jeśli brakuje preferowanej metody płatności, klienci wybiorą markę konkurencyjną, by tam dokonać zakupu. Obecnie coraz więcej firm akceptuje portfele cyfrowe, jak Google Pay i Apple Pay, ale od niedawna na popularności zyskuje również możliwość zapłaty kryptowalutami np. bitcoinem w Tesli.
Dominacja m-commerce
Przewiduje się, że do końca 2021 roku 73% zakupów odbywać się będzie za pomocą urządzeń mobilnych. Tych liczb nie można ignorować, dlatego dopasowanie witryny do użytku mobilnego jest kluczowe dla wszystkich firm zajmujących się e-commerce.
Influencerzy jako partnerzy marki
Konsumenci coraz więcej czasu spędzają w mediach społecznościowych – szczególnie na Instagramie i TikToku, dlatego to tam coraz częściej pojawiają reklamy. Zwiększanie szans na odkrycie marki przez docelowych odbiorców za pomocą zasięgowych influencerów to bardzo popularny trend, nie tylko w tym roku. Siła oddziaływania influencerów na nasze codzienne życie będzie rosnąć, dlatego marki muszą przyjąć strategię skupiającą się na działaniach w mediach społecznościowych.
Firmy, które stawiają na rozwój i zwiększanie wartości powinny reagować na powyższe trendy w ecommerce. Warto zrobić to jak najszybciej, bo konkurencja nie śpi.