Jak wybrać firmę tworzącą sklepy internetowe?

firma-sklepy-internetowe

Sklep internetowy to zazwyczaj bardziej rozbudowany i skomplikowany projekt niż zwykła witryna www. To także znacznie wyższe koszty realizacji zlecenia. Dlatego ważne jest, by dobrze wybrać wykonawcę, który pozwoli Ci bezboleśnie wejść do świata e-commerce z funkcjonalnym sklepem.

Spotkanie pierwszym krokiem do sukcesu

Na początek trzeba wyselekcjonować kilka agencji czy też software house, które potencjalnie nadają się na wykonawcę. Warto się z nimi spotkać, by omówić swoje potrzeby i oczekiwania wobec sklepu. Jeden debriefing znacząco przyspiesza wybór i ułatwia wskazanie najlepszej oferty. Nic przecież nie zastąpi pełnoprawnej rozmowy.

Następnie, na podstawie specyfikacji przygotowanej w oparciu o rozmowę z agencjami i własne oczekiwania, powinniśmy dostać wycenę. Specyfikacja określa technikalia sklepu internetowego, ale także czas wykonania czy poszczególne etapy pracy. To bardzo ważne elementy, które w ostatecznym rozrachunku decydują o zadowoleniu ze zlecenia. W specyfikacji powinny zostać zawarte wszystkie najważniejsze funkcje, jakie mają znaleźć się w sklepie – takie elementy muszą zostać wskazane i wycenione jeszcze przed startem prac developerskich czy graficznych.

Na pewno dla większości cena jest bardzo ważnym czynnikiem w procesie decyzyjnym. Otrzymana wycena pozwala jeszcze bardziej ograniczyć liczbę potencjalnych wykonawców i skrócić czas podejmowania decyzji.

Oprogramowanie sprzedażowe

W trakcie spotkania warto rozmawiać z agencjami także o proponowanych rozwiązaniach sprzedażowych. Każdy software house ma swoje preferencje – dla jednych będzie to Magento, dla innych Shoper, a jeszcze dla innych Drupal Commerce. Dobrze byłoby zapoznać się z podstawowymi funkcjonalnościami czy zaletami tych platform jeszcze przed spotkaniem i mieć wyrobione zdanie na ich temat. Koniec końców dalsza administracja czy też rozwój sklepu jest w dużej mierze uzależniony od zaimplementowanego oprogramowania.

firma-sklepy-internetowe

Co robili do tej pory?

W wyborze wykonawcy należy także kierować się portfolio. Jakie sklepy do tej pory stworzyła dane agencja? Z kim współpracował dany software house? Odpowiedź na oba te pytania jest bardzo ważna.

Dzięki odpowiedzi na pierwsze z nich, jesteśmy w stanie sprawdzić dotychczasowe realizacje i porównać ich funkcjonalności z naszymi wymaganiami. Możemy przetestować nawigację w sklepie czy też ocenić projekt graficzny.

Druga odpowiedź pomoże nam określić, czy dany wykonawca budował już sklep dla firmy z podobnej do naszej branży. Jeśli tak, to z pewnością może to doświadczenie wykorzystać także przy naszym sklepie i zaproponować rozwiązania, które sprawdziły się w tamtym przypadku.

Najważniejsi są jednak ludzie, bo przecież to z nimi będziesz współpracował przy budowie sklepu. Jak wygląda kontakt? Jak szybko project manager odpisuje na maile? Czy podczas spotkania potencjalni wykonawcy byli konkretni i nastawieni na Twoje dobro czy tylko na zysk? Ważne, by ten kontakt był dobry i naturalny. Musisz pamiętać o tym, że agencja powinna opiekować się sklepem także na długo po jego stworzeniu i pomagać w różnych kwestiach administracyjnych czy zabezpieczeniach. Dlatego warto wybrać tę, z którą kontakt jest łatwy i przyjemny.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *