Jak remarketing wpływa na sprzedaż w sklepie internetowym ?

wzrost-sprzedaży-remarketing

Jednym z najważniejszych czynników w sprzedaży zarówno internetowej jak i tej tradycyjnej jest zaufanie. Jeśli potencjalny klient nie miał nigdy okazji poznać Twojej marki i po raz pierwszy kontaktuje się z Tobą to poziom zaufania jest niski, a przez to szanse na sprzedaż niewielkie. Dlatego często odzew z działań cold calling czy cold mailing jest minimalny lub czasami żaden. Często zdarzają się sytuacje gdy potencjalny klient jedynie rozgląda się za jakimiś produktami w wielu internetowym sklepach, lecz w danej chwili nie chce niczego kupić. Właściciel sklepu nie może liczyć, że ten typ klientów kiedy będzie chciał zakupić produkty jakie oferujemy to po czasie wróci właśnie do nas. Prawdopodobieństwo powrotu takiego klienta jest bardzo małe. Remarketing jest czymś co nie pozwoli mu zapomnieć i właśnie gdy będzie chciał zakupić określony produkt przyjdzie do nas. Reklamy sklepu, grup produktów czy też konkretnych artykułów będą z określona częstotliwością pokazywały mu się np. w mediach społecznościowych.  

Czym jest remarketing ?

Remarketing to najprościej mówiąc, śledząca reklama graficzna, która wyświetlać się będzie tylko tym którzy mieli już jakiś kontakt z naszą marką przykładowo byli na stronie naszego sklepu internetowego. Ten typ reklamy możemy uruchomić za pomocą m.in Facebooka (wyświetlanie w obszarze Facebooka i Instagrama) oraz poprzez Google Adwords ( wyświetlanie w obszarze Google display network)
Zarówno Google oraz Facebook oferuje nam sporo możliwości w zakresie dostosowania do grup docelowych oraz umiejscowienia, częstotliwości wyświetlania reklam.


Remarketing, a ruch w sklepie internetowym

Stworzenie dobrze zaprojektowanego pod kątem różnych czynników jak UX, mobile, różne grupy docelowe nie jest łatwą sztuką. Wymaga sporej wiedzy oraz wielu godzin testów.  Udało się! Nasz sklep jest szybki, dostosowany pod urządzenia mobilne i wszystko działa jak należy, kolejną rzeczą jaką powinniśmy zrobić to promocja oraz pozycjonowanie, tak aby napędzić jak największy ruch na stronę sklepu. Bo oczywiste jest, że możemy mieć najlepszy sklep na świecie ale jeśli nikt się o nim nie dowie to nie ma co liczyć na sprzedaż. Remarketing dla sklepu, który ma już jakąś pozycję i sprzedaż, będzie niezbędnym dodatkiem dla przyciągania zainteresowanych już wcześniej klientów, którzy z jakichś powodów nie dokonali, dokończyli swoich zakupów. Stosując remarketing z pewnością możemy liczyć na wzrost ruchu oraz konwersji w naszym sklepie internetowym.   

 

Elementy o których musimy pamiętać podczas tworzenia kampanii remarketingowej

  • Grupa docelowa Określenie grupy osób do, której kierować będziemy naszą kampanię remarketingową musi być ściśle określona. Dokładne określenie grupy docelowej sprawi, że szanse na zgromadzenie tylko tych zainteresowanych naszym asortymentem wzrosną.
  • Jednolitość –  Bardzo ważne aby cała oprawa graficzna baneru reklamowego zgadzała się ze sobą zarówno w mediach społecznościowych oraz na stronie internetowej gdzie zostanie przekierowany użytkownik.
  • Cel – Żeby środki przeznaczone na kampanię remarketingową miały sens potrzebne będzie odpowiednie do naszych potrzeby wyznaczenie celów, które później będziemy mogli nadzorować i odpowiednio zoptymalizować.
    Przykładowymi celami mogą być zbieranie maili, promowanie nowej oferty, promocje.

 

Podsumowanie

Dodając do naszej strategii marketingowej opcje remarketingowe możemy być pewni, że przełoży się ona na zwiększony ruch już wcześniej zainteresowanych ofertą klientów, a co za tym idzie zwiększeniem sprzedaży. Możliwości remarketingu są naprawdę ogromne, możemy w ten sposób pozyskać wielu nowych ambasadorów marki.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *