E-mail marketing dla sklepu internetowego – co warto wiedzieć?

email marketing w sklepie

Jednym z najbardziej kluczowych aspektów prowadzenia sklepu internetowego jest możliwość tworzenia baz danych, a następnie kampanii e-mailowych, do których nie ma dostępu konkurencja. Pozwala to na budowanie relacji z klientami, angażowanie ich i zwiększania wartości firmy. Wykorzystywanie e-maili do działań marketingowych może być niezwykle skuteczne, dlatego warto maksymalnie czerpać z tego rozwiązania. Jak powinien wyglądać e-mail marketing w sklepie internetowym i co warto o nim wiedzieć? Sprawdź nasze wskazówki.

Czym jest e-mail marketing w sklepie internetowym?

E-mail marketing w e-commerce to nic innego jak wykorzystywanie kampanii mailowych do generowania konwersji oraz sprzedaży. Maile stanowią narzędzie do dostarczania wiadomości handlowych i jest to standardowe działanie do rozwijania działalności i utrzymywania bazy klientów. Z pewnością sam otrzymujesz na skrzynkę dziesiątki ofert promocyjnych i kampanii komercyjnych, w których poleca się różne produkty lub oferuje kody na darmową wysyłkę czy zniżkę na zakupy.

Znaczenie e-mail marketingu w e-commerce

Korzyści płynących z wykorzystania e-mail marketingu jest wiele. Poczta elektroniczna jest bowiem pierwszym miejscem, do którego udają się klienci w celu sprawdzenia, czy ich zakup się powiódł. Dzięki mailom możesz budować relacje z użytkownikami przez cały czas, wykorzystując w tym celu różne ich rodzaje.

email marketing w ecommerce

Wiadomość powitalna

Powitaj nowych klientów, wywierając na nich pozytywne pierwsze wrażenie. Zdecydowana większość konsumentów spodziewa się powitalnych wiadomości po zarejestrowaniu się w nowym sklepie online, a szansa na ich przywitanie jest tylko jedna.

E-mail o opuszczonym koszyku

Bardzo skuteczna technika optymalizacji konwersji to automatycznie przypomnienia e-mail, które wysyłane są do klientów opuszczających witrynę po dodaniu produktów do koszyka. Zachęcanie klientów do sfinalizowania zakupów może znacznie zwiększyć przychody firmy.

Ponowne angażowanie biernych klientów

Jeśli klienci tracą zainteresowanie produktami, możesz wysłać im wiadomość, by przypomnieć o ofercie i zaprosić na stronę internetową lub zaproponować rabat na kolejne zakupy.

Najlepsze praktyki w kampaniach e-mailowych

Co zrobić, by kampanie były skuteczne? Po pierwsze ważne jest, by wysyłać e-maile w odpowiednim momencie, a do tego z pewnością dojdziesz z czasem. Upewnij się, że treści, których używasz są dopasowane do grupy odbiorczej i spraw, by były one angażujące dla Twoich klientów. Nie wszyscy klienci są tacy sami, dlatego podziel ich na target grupy i ustal strategię zależną od konkretnych profili. Projektując kampanie skup się na wszystkich urządzeniach, z których odbiorcy korzystają, zwracając szczególną uwagę na rozmiar, obraz i rozmieszczenie przycisków wezwania do działania – to szczególnie ważne, by nie marnować budżetu na kiepskiej jakości projekty.

E-mail marketing w sklepie internetowym ma ogromny potencjał. Możesz wykorzystać powyższe wskazówki, by przyciągnąć nowych i zatrzymać dotychczasowych klientów. Pamiętaj, że są to jedynie niektóre z wielu możliwości, ale które warto wdrożyć, by sprawdzić, jakie rezultaty można osiągnąć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *