Dobre praktyki zwiększające sprzedaż w sklepie internetowym.

wzrost-sprzedaż-sklep

Coraz więcej firm decyduje się na założenie sklepu internetowego. Pomysł zdecydowanie trafny, obserwując stale zwiększającą się liczbę internautów, którzy decydują się na zakupy w sieci. Jednak większa liczba klientów, to także większa liczba sklepów, a co za tym idzie – większa konkurencja. Dlatego przystępne ceny czy częste promocje nie zawsze wystarczają. Zatem jak przyciągnąć do siebie kupujących? Jak zwiększyć swoją sprzedaż? Takie pytania zadaje każdy, kto zdecydował się na prowadzenie e-commerce.

Wpływ SEO na wzrost sprzedaży

Potencjalni klienci, aby mogli dokonać zakupu w e-sklepie najpierw muszą do niego trafić. Pozycjonowanie odgrywa w tym dużą rolę, a nie od dziś wiadomo, że pierwsza, góra druga strona wyników wyszukiwania ma dla klientów największe znaczenie. Dlatego im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większy będzie ruch organiczny co powinno przełożyć się na wzrost zamówień.
Trzeba pamiętać, żeby nie skupiać się na pozycjonowaniu tylko głównych fraz. Często sukcesem może okazać się zwrócenie uwagi na szczegóły, co pozwoli klientom na precyzyjne wyszukiwanie produktu.  

Unikalne opisy produktów

Warto poświęcić więcej czasu na stworzenie nieprzeciętnych opisów produktów, bogatych w treść, zachęcających i korzystnych dla potencjalnych klientów.  Jakie najważniejsze cechy powinny posiadać?

  • Przejrzysty i jednolity schemat opisów – każdy opis jest tworzony według konkretnego wzorca. Ułatwia to klientowi odnalezienie najważniejszych informacji o produkcie, zwłaszcza gdy sklep posiada duży asortyment. Wpływa także na estetyczny wygląd strony.
  • Zdjęcie produktu – to jedyna możliwość, aby kupujący mógł zobaczyć, jak wygląda towar. Dlatego fotografie produktów powinny być wyraźne i starannie wykonane.
  • Content marketing, czyli tzw. marketing treści – dodanie do opisu ciekawej grafiki pozytywnie wpłynie na sprzedaż. Liczy się pomysł, który zainteresuje klientów.
  • Recenzje produktów – dzięki nim, oferta sklepu staje się bardziej wiarygodna. Opinia klientów, którzy już nabyli dany produkt, może upewnić potencjalnych kupujących, że opis produktu jest zgodny z rzeczywistością i tym samym zachęcić ich do jego nabycia!

Skuteczne techniki sprzedażowe

Mowa tutaj o zabiegach takich jak cross-selling i up-selling, które zachęcają klientów do wydawania więcej, a więc zwiększają sprzedaż! Cross sell to metoda polegająca na oferowaniu kupującym dodatkowych produktów, które są powiązane z tymi znajdującymi się już w koszyku.
Up sell to natomiast proponowanie droższego, ale zarazem bardziej komfortowego rozwiązania niż to, którym klient jest zainteresowany.

Dobry kontakt z klientem

Odpowiednia relacja i otwartość e-sklepu wobec klientów to bezsprzecznie jeden z ważniejszych elementów, prowadzących do sukcesu sklepu internetowego. Istotne jest poczucie bezpieczeństwa kupujących i ich zaufanie, zwłaszcza gdy jest to powiązane z procesem zamówienia produktu. Elementy budujące zaufanie do sprzedawcy internetowego i rzetelność e-sklepu zadecydują, czy internauta dokona zakupu czy też z niego zrezygnuje. Nie można pominąć także istotnego elementu, jakim jest uczciwość. Nie należy zbytnio koloryzować opisów produktów. Zniechęcony klient z pewnością nie powróci, a co więcej, nie poleci sklepu znajomym.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *