Dlaczego ludzie nie kupują w Twoim sklepie internetowym?

sklep-internetowy

Stworzyłeś sklep internetowy i jesteś w pełni zadowolony z siebie oraz efektu finalnego. Kilka miesięcy wdrażania projektu wreszcie się skończyło, a Ty możesz wreszcie zacząć sprzedawać produkty. Niestety cała praca nie przeniosła się w żaden sposób na sprzedaż – ludzie po prostu nie kupują w Twoim e-commerce. Co może być tego przyczyną?

Obecnie sprzedaż w Internecie rozwija się w błyskawicznym tempie. Konkurencja na rynku jest na tyle duża, że jeśli ktoś się pozytywnie nie wyróżnia, to na dłuższą metę nie zaistnieje. Jedna niedoskonałość może spowodować, że klienci wybiorą konkurencje.

Jak kupić, czyli ścieżka klienta

To podstawowa rzecz, czyli jaką ścieżkę musi przejść klient, by móc kupić interesujący go produkt. Cała ścieżka zakupowa powinna być szczegółowo przeanalizowana i rozrysowana na długo przez wdrożeniem sklepu. Nawigacja powinna być możliwie intuicyjna i jak najprostsza. Jeśli zakup produktu wymaga kilkunastu kliknięć i podania niewspółmiernie dużej ilości danych, to nie dziw się, że spotkasz się z wysokim współczynnikiem porzuconych koszyków, czyli plagą nowoczesnego e-commerce.

Kluczowa jest oczywiście również oferta i jej przedstawienie. Jeśli Twój sklep sprzedaje te same produkty drożej niż inni, to nie ma się czemu dziwić, że nie jest najczęściej wybieranym. Odpowiednia oferta dobrana pod grupę docelową i atrakcyjne ceny to klucz do sprzedaży na konkurencyjnym rynku. Oczywiście nie chodzi o ceny dumpingowe, ale np. o sprytne łączenie zestawów i zniżek czy też aktywizujące programy lojalnościowe.

Mobile first także dla e-commerce

Dużym problemem jest także niedostosowanie sklepów do mobile. Choć sama sprzedaż wciąż dominuje poprzez urządzenia desktopowe, to w rzeczywistości urządzenia mobilne są podstawą researchu. Jeśli e-commerce nie jest RWD, to wielu potencjalnych klientów zniechęci się już podczas pierwszego kontaktu z marką. Znikające butony, źle i wolno wyświetlające się zdjęcia, niekompletne opisy – to wszystko może działać na niekorzyść Twojego sklepu. Zwróć większą uwagę na wygląd mobilny!

sklep-internetowy

Kupowanie w sieci to także kwestia zaufania. Dlatego zwróć uwagę na to, jak zabezpieczony jest Twój e-commerce. Czy wykorzystujesz SSL? Czy masz regulamin i politykę prywatności? Jak wygląda prawo zwrotu? Dla samego funkcjonowania sklepu w sieci nie są to teoretycznie kluczowe rzeczy, ale dla użytkowników bardzo wyraźny sygnał, czy mogą kupować bez strachu i w jaki sposób są zabezpieczeni.

Nie ma recenzji, nie ma zakupów

Podobnie działają rekomendacje i recenzje. Im ich więcej, tym bezpieczniejsze są zakupy. Warto zadbać o to, by przynajmniej na początku funkcjonowania e-commerce, pod każdym produktem były pozytywne oceny. To także wpływa na zaufanie co do sklepu.

Zadbaj także o obsługę klienta. Nie wszystkie informacje są widoczne na pierwszy rzut oka. Często klient chce dodatkowo dopytać o kwestie czasu dostarczenia produktu czy też dostępny rozmiary. Daj mu taką możliwość! Live chat czy też mail obsługiwany przez dział customer service 24/7 to elementy, które wpływają na zadowolenie klienta z procesu zakupowego i potencjalnie zwiększają jego life time value dla sklepu.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *