Darmowa wysyłka, duże promocje – jakie chwyty najlepiej sprawdzą się w sklepie internetowym?

E-commerce

Przyciąganie nowych klientów, ale też powracający kontrahenci do sklepów
e-commerce są niezbędni, aby osiągnąć zysk i utrzymać wzrost swojego biznesu. Wydawać by się mogło, że rozwiązania są bardzo proste, jednak czasem okazują się być ciężkim orzechem do zgryzienia. Kluczem do sukcesu jest znalezienie sposobu na przyciągnięcie maksymalnej liczby klientów, którzy zechcą kupić twoje produkty. Co najlepiej działa na klientów – darmowa wysyłka, a może natłok promocji? Poniżej lista kilku wskazówek, by przyciągnąć klientów do twojego sklepu internetowego.

Promocje i rabaty

Nie ma osoby, która nie lubi wyprzedaży i obniżek cen, nawet jeśli nie są one duże to i tak przyciągną one swoich zwolenników. Wprowadź do swojego sklepu obniżki sezonowe np. letnią wyprzedaż czy niższe ceny świątecznych artykułów w grudniu. Warto również utworzyć i udostępniać kody rabatowe, które zdecydowanie zachęcą do zakupu. Możesz je również tworzyć specjalnie dla nowych klientów, którzy poczują się w ten sposób wyjątkowo dokonując pierwszego zakupu. Wykorzystaj także możliwości sprzedaży krzyżowej, skutecznie skłaniając klientów do wydawania w twoim sklepie więcej pieniędzy. Przykładowo – klient kupuje kalosze, więc zaproponuj mu również kupno parasola, co zwiększy wartość dotychczasowego zakupu.

Procesy wysyłkowe

Wiele sklepów zaczyna wprowadzać już darmową dostawę do klienta, dotyczy to większych e-sklepów, jednak jest to opcja, która zachęca do kupna towaru właśnie w takich miejscach. Nie musisz wprowadzać doręczania paczek za darmo, ale rozważ opcję darmowej dostawy od np. 150 zł, a klienci, chcąc uniknąć opłaty za dostawę będą kupowali więcej niż planowali. Dla nich będzie to dodatkowa wartość, a dla ciebie zysk ze sprzedaży. Jeśli możesz to dodaj możliwość odbioru osobistego, tu skorzystają obie strony. Zadbaj także o sam proces wysyłki – prawidłowo pakuj przedmioty, wybierz najlepszego możliwego przewoźnika i ustal politykę zwrotów. Pamiętaj, że zakup dotyczy również odpowiednich warunków dotarcia przesyłki do odbiorcy, bo to kolejny krok
w zdobyciu lojalnego klienta.

Zakupowe newslettery

Wysyłaj do swoich klientów maile i informuj ich o nowych produktach, promocjach i wyprzedażach lub zachęcaj do kolejnych zakupów. Maile to również świetny pretekst do udostępnienia kodu rabatowego dla klientów, którzy np. nie robili zakupów przez dłuższy czas. E-mail marketing buduje wizerunek marki, a klienci, którzy je otrzymują bardziej zapamiętują firmę, od której wiadomości otrzymali.

Powyższe wskazówki to tylko niewielka część możliwości, które możesz wykorzystać, by zachęcić klientów do kupna w twoim sklepie internetowym. Upewnij się, że sklep łatwo znaleźć, a obsługa klienta jest na naprawdę wysokim poziomie. Zachęcaj do powrotu na zakupy starych klientów i staraj się przyciągać nowych. Opcji jest naprawdę sporo, a większość uzależniona jest od twojej kreatywności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *