Czy warto posiadać sklep internetowy?

czy-warto-posiadac-sklep-internetowy

E-sklep to obecnie najpopularniejsza opcja handlu z wykorzystaniem internetu. Zakupy online cieszą się dużą popularnością zarówno wśród młodych konsumentów, ale coraz częściej także w gronie tych starszych. To wcale nie takie trudne! Wygoda, oszczędność czasu, nieograniczony asortyment, ale przede wszystkich niższe ceny – to wszystko przyciąga ludzi do kupowania właśnie w sieci. Z wielu korzyści z działania w branży e-commerce czerpią również właściciele firm. Nic dziwnego więc, że coraz więcej sprzedawców decyduje się na biznes w takiej formie. Profesjonalnie przygotowany i umiejętnie prowadzony sklep internetowy, może okazać się nieźle wpływowym interesem. Nawet jeśli pomysł się nie powiedzie, koszty okażą się minimalne. Warto spróbować swoich sił w internecie i założyć własny sklep www.

Większe korzyści z prowadzenia firmy

Co w szczególności może zachęcić do wyboru takiej formy sprzedaży? Brak potrzeby posiadania swojego punktu stacjonarnego, a co za tym idzie, brak kosztów związanych z jego utrzymaniem, opłatami za wynajem lokalu czy energię. Niepotrzebny jest nawet własny magazyn, a liczbę pracowników można znacznie ograniczyć. Sprzedawcy, którzy porozumiewają się z klientami także w sieci, zyskują przede wszystkim przewagę wśród konkurencji. To także większa rozpoznawalność marki na rynku. Natomiast przygotowanie promocji i kampanii reklamowych jest łatwiejsze oraz tańsze. Duże korzyści płyną dodatkowo z formy funkcjonowania e-sklepu i jego możliwości:

  • działa 24h na dobę i pozwala dokonać zakupu z dowolnego miejsca,
  • pozwala umieścić szczegółowy i zachęcający opis każdego  towaru, dzięki czemu lepiej można zaprezentować swoją ofertę i trafić w gusta klientów.

Takie dogodności przyciągają kupujących, a to z kolei wpływa na poziom zysków!

To prostsze niż się wydaje

Założenie sklepu internetowego może wydawać się trudne. Nic bardziej mylnego! Co więcej, nie wymaga nawet  posiadania specjalnej wiedzy programistycznej. Liczyć się będą  umiejętności marketingowe, pomysł oraz wykonanie.  Fachowo przygotowany dla nas e-sklep jest już w pełni wyposażony we wszystkie narzędzia niezbędne do prowadzenia sprzedaży. O sukcesie sklepu internetowego decyduje jednak nie tylko jego funkcjonalność, ważny jest także atrakcyjny wygląd, który będzie przyciągać klientów. Stworzenie sklepu w sieci to jednorazowa inwestycja, która może okazać się naprawdę opłacalna. Dlatego zaprojektowanie warto zlecić  doświadczonej firmie.
Starannie przygotowanym sklepem internetowym  można zarządzać w łatwy i efektywny sposób!

Z punktu widzenia klienta

E-sklepy  są coraz częściej wybierane przez klientów. Zachęca ich niższa cena produktów i wygoda kupowania bez wychodzenia z domu. Wszyscy przecież cenią sobie oszczędność czasu. Bogaty asortyment oraz możliwość zakupu towarów niedostępnych w tradycyjnych sklepach to kolejne dobre strony robienia zakupów przez internet. Można szybko i bez problemu nabyć towar bez konieczności przeszukiwania wszystkich sklepów w okolicy. Klient sam decyduje o formie dostawy i płatności, czy to przelew czy karta kredytowa. Po prostu, wybiera towar, dokonuje płatności i czeka na zamówienie! Ma duże poczucie wygody, ponieważ nie potrzeba wiele, aby skutecznie dokonać zakupu. Zadowolony klient to połowa sukcesu.

E-sklep wspomaga sprzedaż

Z kolei niezdecydowanym nabywcom sieć pomaga w podjęciu decyzji o nabyciu produktu, a samą czynność zakupu dokonują tradycyjnie – w sklepie stacjonarnym. Dlatego posiadanie dodatkowo sklepu internetowego, uzupełniając w ten sposób swoją działalność, pozwala firmie zwrócić na siebie większą uwagę i zainteresować ofertą potencjalnych klientów. Po odwiedzeniu sklepu internetowego istnieje duża szansa, że zainteresowany wybierze się do sklepu stacjonarnego, a tam dokona już zakupu.

Optymistyczna przyszłość e-sklepów

Prawie 15 mln Polaków korzysta z internetu, a ponad połowa (66%) deklaruje, że przynajmniej raz dokonała zakupu w sieci – tak podają wyniki przeprowadzanych badań.  Co to oznacza? Fakty mówią same za siebie.  Handel za pośrednictwem internetu stale się rozwija, a co najważniejsze jest dochodowy.  Liczba klientów znacznie wzrasta, podobnie jak liczba samych sklepów internetowych. Dlatego dużo producentów decyduje się na biznes w sieci, a mimo to specjaliści z branży e-commerce zwracają uwagę, że rynek ten nie jest jeszcze zapełniony. To dobra wiadomość dla początkujących przedsiębiorców.  Trzeba jednak pamiętać, że nie każde przedsięwzięcie gwarantuje wysokie przychody. Tylko kompetentnie zarządzane firmy odnoszą sukces.

 

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *