Czy warto posiadać bloga w sklepie internetowym?

blog-sklep-internetowy

Prowadzenie bloga to bardzo popularna praktyka wśród biznesów internetowych. Dlaczego tak jest? Jakie korzyści może nieść ze sobą blog dla sklepu internetowego i czy może przełożyć się bezpośredni na sprzedaż? Sprawdźmy!

Blog to doskonałe narzędzie, by budować ekspercki wizerunek marki. Przecież każdy chce być postrzegany jako specjalista, bez względu na to, czy sprzedaje wędki czy też buty. Im lepszy i bardziej profesjonalny wizerunek, tym większe szanse, że ktoś wybierze naszą markę wśród rzeszy innych jej podobnych.

Dlaczego ekspercki wizerunek jest ważny? Chodzi przede wszystkim o świadomość marki. Jeśli ktoś uważa nas za specjalistę, to automatycznie dany sklep staje się w pewien sposób liderem opinii. Jeśli ktoś szuka informacji na dany temat, to najpierw wybierze te źródła, którym ufa i co do których merytorycznej wiedzy jest przekonany.

Moc porad

Sklepy korzystają z blogów bardzo często w kontekście poradnikowym. Ludzie przed zakupem szukają często porad – na co zwrócić uwagę kupując telewizor, jaki wybrać komputer w danym przedziale cenowym czy też jak zastosować dany zestaw produktów z maksymalną wydajnością. Ludzie chcą widzieć produkt w realnym użyciu i zastosowaniu, a blog i poradniki mogą w tym pomóc.

To także sposób, by pokazać emocje i empatie. Pomoże w tym chociażby wykorzystanie storytellingu. Przedstaw potencjalnego konsumenta (np. Maciej, 21-letni student, który szuka odpowiednich butów do biegania) i pokaż, jak radzi sobie z problemami. Jeśli klient może wczuć się w jego rolę i mierzy się codziennie z podobnymi klientami, to taki tekst będzie miał na niego znacznie lepszy wpływ. Personalizacja to ważna rzecz dla bloga sklepu internetowego.

Blog czyli dobry przyjaciel dla SEO

Nie da się ukryć, że blog zawsze jest mile widziany także przez wyszukiwarkowe algorytmy i pozwala lepiej pozycjonować sklep internetowy. Blog to nie tylko regularne aktualizacje, ale też potencjalnie wartościowe teksty, których przeczytanie zajmuje użytkownikom sporo czasu. Dzięki temu pozycja może rosnąć także w kontekście tych popularnych i często wyszukiwanych fraz.

Blog bez wątpienia pomaga także rozwijać linkowanie wewnętrzne. Nawet w tekstach luźno związanych z tematyką sprzedaży, np. ogólnych poradach, zawsze da się jakoś delikatnie wypromować także jeden ze sklepowych produktów. Wówczas linkowanie pomaga w nawigacji po sklepie – ktoś czyta o produkcie i jego zastosowaniu w codziennym życiu, a przy okazji od razu może przejść do sekcji e-commerce i go kupić.

Strategia, strategia, strategia!

blog-sklep-internetowy

Kluczowe jest jednak, by działać zgodnie ze strategią. Content marketing bez strategii nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Warto jeszcze przed startem bloga przemyśleć, co chcemy osiągnąć, jakie poruszać tematy czy też jak promować treści. Samo napisanie dobrych tekstów to jedna rzecz, potem dochodzi do tego także dystrybucja czy reklamy na Facebooka. Blog jest skuteczny dopiero wtedy, gdy cała ta skrzętnie przygotowana strategia jest realizowana i dopasowana do grupy odbiorców. Przypadkowe teksty na przypadkowe tematy nie przyniosą wzrostu sprzedaży sklepom. Przemyślany content marketing – jak najbardziej i to nawet w trudnej e-commercowo branży.

Moderator

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *