Na początku tworzenia sklepu internetowego pojawia się jedno, kluczowe pytanie. Czy ma to być e-commerce oparty o szablonową grafikę, czy lepszym rozwiązaniem będzie zaprojektowanie oryginalnego layoutu sklepu? Co wybrać dla Twojego biznesu? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Tak naprawdę na to pytanie nie ma jednak jednoznacznej odpowiedzi, jeśli nie zna się kontekstu. Jest ona zależna od wielu czynników, definiujących Twoją firmę. Jaki masz budżet? Jak duży i rozbudowany ma to być sklep? Jakich funkcji potrzebujesz? Czy ma to być sklep spersonalizowany? Dopiero gdy odpowiesz sobie na te pytania, będziesz wiedział, czy wystarczy standardowa templatka czy też unikalny projekt.
Kiedy wybrać szablon graficzny?
Gotowy szablon to sposób na szybki start. Dostosowany jest do poszczególnych, podstawowych funkcjonalności e-commerce i tym samym sama konfiguracja sklepu nie będzie zbyt długotrwała. Znacząco ogranicza się także czas projektowania graficznego, bo… go nie ma. Jest tylko gotowa templatka dostosowywana do sklepu.
Jeśli chcemy sami zarządzać sklepem, bez wsparcia z zewnątrz czy wiedzy programistycznej, to także warto wybrać rozwiązanie szablonowe. Zazwyczaj gotowe szablony sklepowe, do których dostosowywana jest grafika, pozwalają na intuicyjne zmiany w panelu zarządzania i łatwą modyfikacją większości elementów. W innym przypadku trzeba wiedzieć więcej na temat kodowania czy programowania lub mieć wsparcie specjalisty.
Szablon graficzny to także rozwiązanie dla sklepów, które mają ograniczony budżet. Nie da się ukryć, że wykorzystanie gotowca jest tańsze niż projektowanie osobno wszystkich widoków np. strony produktu, strony głównej czy nawet stopki. Dlatego dla dopiero rozwijających się e-commerce może być to optymalne wyjście z sytuacji.
Kiedy wybrać dedykowany projekt layoutu graficznego?
Dedykowany projekt to znacznie większa uniwersalność. Da się go dostosować do każdej platformy sprzedażowej i każdej branży. Robiony jest na zamówienie, a więc w pełni zgodny z KV firmy. Bez problemów można go także podczas kolejnych modyfikacji i poprawek sklepowych dopasowywać do rozwoju e-commerce. Unikalny layout w żaden sposób nie ogranicza zmian czy rozbudowy, a wręcz jest do tego przystosowany.
Nie da się także ukryć, że dedykowany projekt to także projekt bardziej efektowny. Tak stworzona warstwa wizualna bez wątpienia robi większe wrażenie na potencjalnych klientach. Dodatkowo nie musimy się obawiać tego, że konkurencyjny sklep wykorzysta ten sam szablon co my (wygląda to bardzo nieprofesjonalnie). Grafika jest stworzona specjalnie dla nas i dopasowywana do potrzeb Twojego biznesu.
Jeśli oczekujesz szybko stworzonego sklepu i dysponujesz ograniczonym budżetem, to bez wahania decyduj się na szablon graficzny. Jeśli marzy Ci się rozbudowany, nieustannie rozwijany e-commerce imponujący klientom już od pierwszego kontaktu – postaw na dedykowany layout. Oczekiwania i możliwość finansowe to najważniejsze kryteria wyboru między templatką a unikalną grafiką.